سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

اردیبهشت زیبا و نمایشگاه کتاب 1403

امسال هم به رسم هر سال مصلی امام خمینی تهران شاهد برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، با این تفاوت که از طرفی استقبال دور از انتظار ناشران و تولید کنندگان کتاب، برگزار کنندگان این نمایشگاه و از طرف دیگر استقبال زیاد مردم و افراد اهل کتاب، ناشران و تولید کنندگان کتاب را شوکه کرده است. امسان به دلیل درخواست ناشران زیادی به منظور شرکت در این نمایشگاه برخلاف سال‌های گذشته خیلی از ناشران موفق به دریافت غرفه و شرکت در نمایشگاه کتاب امسال نشدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، نمایشگاه بین المللی کتاب امسال با مشارکت 70 دستگاه و نهاد در سطح ملی و شهر تهران و با حضور پر شور مردم و ناشران رنگ و بوی دیگری بر خود گرفته و این استقبال بیش از حد مردم جانی دوباره به ناشران و تولیدکنندگان کتاب بخشید. این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی مانند: عمومی، دانشگاهی و تخصصی، کودک و نوجوان و … برپا شد که تقریباً بیش از 2800 ناشر داخلی در دو بخش حضوری و مجازی و در بخش بین المللی نیز حدود 60 ناشر خارجی با حدود 50 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. 

در این خصوص با سرکار خانم دکتر سونیا سروش مدیر مسئول و صاحب امتیاز انتشارات شروش‌برتر از  شرکت کننده‌گان در نمایشگاه کتاب امسال گفتگویی صورت پذیرفته که به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

خانم دکتر سروش: نمایشگاه امسال خیلی عالی هست چون در سالهای گذشته به دلیل پاندمی کرونا مردم عادت به خرید کتاب بصورت مجازی کرده بودند، اما سال قبل هم که حضوری برگزار شد به خاطر یک سری دلایل اجتماعی و عدم حضور برخی از ناشران بزرگ و معروف، مردم از نمایشگاه سال قبل استقبال چندانی نکردند ولی امسال خداروشکر یک سری از موانع برداشته شده و مردم حضور پررنگی دارند و من ممنون مردم هستم بخاطر این همراهی.

خانم دکتر سروش: در این روزگار به دلیل اینکه خداروشکر مردم آگاه تر شدند عنوان هایی در حوزه های انگیزشی، عرفانی، خودشناسی بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. ما امسال با حدود 270 عنوان در این نمایشگاه شرکت کردیم که بیشتر در حوزه انگیزشی و عرفانی هستند. سال قبل از یک استاد بزرگ بنام آقای علی مقدم 5 عنوان کتاب را در نمایشگاه شرکت دادیم ولی امسال فقط از همین فرد 14 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کردیم که از پر فروش‌ترین عنوان‌های انتشارات ما هستند. کتابهای ایشان در زمینه‌های روانشنانی، عرفانی، ادبی و مذهبی هستند. که البته یکی از عنوان های معروف ایشان که حدودا 5 یا 6 کتاب است و مخاطب زیادی دارد در مورد قلب و حضور با قلب است که این موضوع را خیلی زیبا به تحریر درآورده اند.

خانم دکتر سروش: در این خصوص نمیتوانم به قطعیت صحبت کنم چوت حال و هوای مردم دائماً در حال تغییر است ولی بنده خودم علاقه به خرید و مطالعه کتاب فیزیکی دارم ولی بسیاری از مردم این روزها به دلیل بعد مسافت و مشغله‌هایی که دارند و دلیل اصلی اینکه این نمایشگاه فقط در تهران برگزار می‌شود، به ناچار از کتاب‌های مجازی استفاده می‌کنند.

خانم دکتر سروش: از آنجایی که مردم همیشه عاشق تخفیف هستند، به نظر من بهترین گزینه برای سرپا ماندن ارائه تخفیف های خوب که نهایتا منجر به فروش بالا می شود راهکار مناسبی است.

خانم دکتر سروش: اگر بخواهم روند کلی را توضیح دهم به این شکل است که ما فایل کتاب چه بصورت دست نویس چه بصورت تایپ شده را از نویسنده یا مترجم تحویل می‌گیریم، اگر دست نویس باشد تحویل تایپیست‌ها می‌دهیم تا کار تایپ آن را انجام دهند، سپس ویراستار آن را ویراست کرده، طراح جلد، جلد آن را طراحی می‌کند، صفحه بندی صورت می‌گیرد، و پس از آماده شدن کتاب برای اخد مجوز آن اقدام می‌شود، و معمولا سعی می‌کنیم این فرآیند را با کمرین هزینه به انجام برسانیم و هزینه‌ها تماماً از نویسنده اخذ می‌شود و اگر این کتاب بعنوان اولین کتاب نویسنده باشد ما از ایشان هزینه نشر و انتشار را دریافت نمی‌کنیم و اگر هم کتاب اول نباشد هزینه‌های انتشار ما بسیار کمتر از خیلی از همکاران است، البته سیاست همکاران دیگر متفاوت است و گاهاً برای این مراحل و انتشار کتاب هزینه‌های بالایی دریافت می‌کنند و این مسئله در اولین همکاری ما با افراد برای ایشان جای تعجب دارد که چرا هزینه‌های ما اینقدر نسبت به دیگران پایین‌تر است و اخذ هزینه‌های پایین توسط ما به این دلیل است که بنده خودم نویسنده هستم و کاملا نسبت به مشکلات نویسندگان آگاهی دارم.

خانم دکتر سروش: خداروشگر در این سالهای اخیر آگاهی مردم بالاتر رفته و بیشتر رو به مطالعه آورده‌اند، اگر برگزاری این نمایشگاه فقط محدود به یکبار در سال نباشد و مثلا 4 یا 5 بار در سال برگزار بشود و در شهرهای مختلف هم به همین صورت و به همین بزرگی برگزار بشود و بصورت نمایشگاه کوچک و محلی نباشد، به نظر من فروش خیلی بالاتر رفته و مردم هم راحت تر می‌توانند بصورت حضوری خرید خود را انجان دهند. و پیشنهادم برای مردم این است که اگر مردم به نقطه‌ای برسند که بخواهند خودشان را بیشتر بشناسند و اگاهی‌شان را بالاتر ببرند، یکی از راه‌های اینکار مطالعه کتاب است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
موفقیت شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا