سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

بانوی اردبیلی: برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد کرده‌ام

 بانوی کارآفرین اردبیلی با راه‌اندازی کارگاه تولید انواع کارتن‌ بسته‌بندی زمینه اشتغال و درآمد ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، کسب روزی حلال از بهترین کارهای انسان و از صفات بارز مومنان است و کسانی که علاوه بر امرار معاش حلال و طیب، بستر تامین معاش دیگران را نیز مهیا می کنند، از ارج و اجر بیشتری برخوردار هستند و از این رو در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است:

«مشیُ المسلم فی حاجة المسلم خیر من سبعین طوافاً بالبیت الحرام[۶]؛ حرکت مسلمان در مسیر برآوردن حاجت مسلمان دیگر از هفتاد طواف خانه خدا بهتر است».

کارآفرینی در شرایطی که تعداد بیکاران نیز کم نیست، خلاقیت و توانمندی خاصی می‌طلبد و این درایت و توانایی مختص به آقایان نیست بلکه زنان کارآفرین نیز کم نیستند که با فراهم کردن فرصت های شغلی، نان شب خیل کثیری از خانوارها را تامین می کنند.

یکی از این زنان کارآفرین، ماهرخ بهفر است که در اردبیل کارگاه تولید کارتن‌های بسته‌بندی راه انداخته است؛ او روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کار را از سال ۷۲ با پس انداز بسیار کمی که از خیاطی و گلدوزی اندوخته بودم، در حیاط خانه خودمان شروع کردم و بعد دستگاه اولیه کار را خریدم و به تدریج دستگاه‌های کارتن‌سازی را از سنتی و دستی به تمام اتوماتیک تبدیل کردم و اکنون بعد از ۳۰ سال صاحب ۲ واحد کارگاه تولید کارتن در اردبیل هستم.

وی درباره میزان و بازار مصرف تولیدات کارگاه خود توضیح داد: اینجا با همکاری کارگران و کارکنان کارگاه، هر ماه ۶۰ تن انواع کارتن تولید می‌کنیم و محصولات ما نیاز بازارهای داخلی را تامین می‌کند و بقیه تولیدات را به جمهوری آذربایجان، ارمنستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه صادر می‌کنیم.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی کارگاه خود اظهار کرد: با توکل به خدا در هر واحد کارگاه برای ۵۰ نفر اشتغالزایی و درآمدزایی شده است و چند سال متمادی از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در استان اردبیل به عنوان کارآفرین برتر و نمونه معرفی و تجلیل شده‌ام.

این بانوی کارآفرین که در کنار همسرش در کارگاه تولیدی مشغول کار و مدیریت کارگاه است، در مورد اعضای خانواده خود گفت: چهار فرزند دارم و برای اینکه توانسته‌ام علاوه بر گذران امور زندگی خودمان، چرخ زندگی ۱۰۰ نفر دیگر را به حرکت در آورم، خدای مهربان را شاکرم.

به این بانوی موفق اردبیلی گفتم چه توصیه‌ای برای خانم‌های جویای کار دارد و او جواب داد: در جامعه ما هیچ محدودیتی برای کار زنان وجود ندارد و کافی است زنان ما اراده کنند و بر حسب استعداد و علاقه خود، حتی با سرمایه‌ای اندک، کاری تولیدی و درآمدزا را آغاز کنند و اطمینان داشته باشند که امکان پیشرفت خواهند داشت.

بهفر ادامه داد: شرط کافی و لازم برای کارآفرینی بانوان و حتی آقایان، انگیزه و اراده آنهاست که سبب می‌شود در این مسیر، تصمیم قاطع بگیرند و هم از بیکاری و مشقات آن رها شوند و هم زندگی خوبی را تجربه کنند و مهم‌تر از همه اینها، برای ده‌ها نفر نیز زمینه شغل و درآمد ایجاد کنند.

داخل کارگاه تولید کارتن‌های بسته‌بندی، چند کارگر مشغول کار بودند و کارتن‌ها یا مواد اولیه آن را جابجا می کردند، دور از نظر صاحب کارگاه به سراغ ۲ نفر از آنها رفتم تا نظرشان را درباره کارشان جویا شوم و یکی از آنها به سابقه ۹ ساله و دیگری به سابقه چهار ساله اشتغال در این کارگاه اشاره کرد و هر دو از کار و درآمد خویش راضی بودند.

به گزارش ایرنا ، بانوان توانمند و کارآفرین در استان اردبیل ، کم نیستند و اشتغالزایی و شهامت آنها سبب انگیزش سایر خانم‌ها و حتی آقایان نیز می‌شود و طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تعداد قابل توجهی از قرارداد حق بهره‌برداری زمین که با سرمایه‌گذاران منعقد شده، مربوط به بانوان کارآفرین است و تعدادی از آن واحدهای تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های مربوطه شده‌اند.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در این استان را حدود ۱۶ درصد، برابر با حدود ۶۵ هزار نفر از جمعیت استان اعلام کرده اما توضیح داده است که برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان و زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا