سیدمجید پوراحمدی: کسب‌وکارهای اهالی فرهنگ و هنر بهبود می‌یابد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: وارد حلقه میانی زنجیره کسب‌وکارهای اهالی فرهنگ و هنر شدیم، یک شرکت برای شتاب‌دهی، حمایت و بهبود کسب‌وکارهای این قشر از جامعه تاسیس شده و از ابتدای سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سیدمجید پوراحمدی، با بیان این که «توسعه و گسترش خدمات از شعارهای اصلی صندوق هنرمندان است»، اظهار داشت: در ابتدای دولت مردمی ۱۰ عنوان خدمت به اعضای صندوق هنر ارائه می‌شد، اما اکنون ۳۸ عنوان خدمت به اهالی فرهنگ و هنر کشور ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: گستره خدمات به اعضای صندوق در حوزه‌های معیشت، درمان، تسهیلات مسکن و خودرو، انواع خدمات مرتبط با هنر کارت و چاپ کتاب است و ما به دنبال گسترش آن به سایر حوزهای دیگر هم هستیم.

پوراحمدی ادامه داد: با توجه به شرایط، مشکلات و گرفتاری های اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه مسائل معیشتی و درمانی که در سال های اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا برای آنها ایجاد شد، به عنوان متولی امر و نماینده دولت، از دو سال قبل سیاست‌های حمایتی و توانمندسازی هنرمندان را برنامه‌ریزی و پیگیری کردیم، که همان زمان و بلافاصله برنامه‌ریزی در زمینه بسته‌های ویژه کمک معیشتی شکل گرفت.

افزایش هنرمندان تجسمی تحت حمایت طرح قاب

پوراحمدی توضیح داد: از همان زمان در کنار حمایت های عمومی مانند بیمه و تسهیلات چند شرکت زیر مجموعه صندوق اعتبار هنرمندان ایجاد شد، مثلا برای افرادی که در بخش تجسمی فعالیت می کنند طرح قاب هنر شکل گرفت، در این طرح آثار هنرمندان خریداری و به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فروخته می شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از ۴۵ هنرمند تجسمی در این طرح مشارکت می کنند و به صورت میانگین هر ماه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان درآمد به دست می‌آورند، پیش بینی می کنیم از سال آینده بیش از ۵۰۰ هنرمند تجسمی در رشته‌های خط و نقاشی در این طرح مشغول به فعالیت شوند.

پوراحمدی با بیان اینکه از رویدادهای فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: ما وارد حلقه میانی زنجیره کسب و کارهای اهالی فرهنگ و هنر شدیم، شرکتی در مسیر اقتصاد هنر با عنوان شرکت ماه برای شتاب‌دهی، حمایت و بهبود کسب و کارهای این قشر از جامعه، تاسیس و اخیرا کار خود را آغاز کرده است، الان در حال طراحی دوره های مختلف است و از ابتدای سال آینده فعالیتش رسما شروع می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا