کاربردهای مدل آموزشی «کیو سی تی» برای کودکان و نوجوانان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، آموزش هایی که در نهایت رفتارهای مثبت را در کودکان و نوجوانان تقویت کرده و رفتارهای منفی آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کار بومی سازی این مدل آموزشی از آذر سال 1397، در کرمانشاه توسط یک روانشناس صورت گرفته و اخیر مجوز تربیت مربی برای آموزش این مدل در کشور از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران صادر شده است.

نبی بستان، روانشناس در خصوص این مدل بومی سازی شده اظهار کرد: “کیو، سی، تی” نوعی مدل آموزشی برای توسعه مهارت های فردی و گروهی افراد است و این مهارت ها بصورت بازی به کودکان و نوجوان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در این مدل آموزشی، خبری از تکلیف نیست و ابزار رقابتی هم وجود ندارد و تنها یادگیری از طریق بازی صورت می‌گیرد.

بستان تصریح کرد: در این مدل آموزشی، ارتقا مهارت های اجتماعی، هوش هیجانی، رشد اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، کارآفرینی و در نهایت شهروندپروری در دستور کار قرار دارد و با این مدل عملا رفتارهای مثبت در کودکان و نوجوانان تقویت شده و رفتارهای منفی آنها به شدت کاهش یافته و از بین می‌رود.

وی افزود: در این روش روی توانایی نگاه کردن، گوش کردن، صحبت کردن، فکر کردن و تمرکز کردن کار می شود و با ارتقا این مهارت ها کودکان توانایی های بسیاری در انجام مهارت ها و رفتارهای مثبت و کنار گذاشتن رفتارهای منفی پیدا می‌کنند.

بستان خاطرنشان کرد: اگر کودکان و نوجوانان در هر رده سنی تنها چهار جلسه در دوره آموشی “کیو. سی. تی” شرکت کنند، به وضوح می توان تغییر رفتار آنها را به سمت مثبت شدن مشاهده کرد.

وی افزود: این روش تاکنون روی سه هزار کودک و نوجوان کشور اجرا شده که نتایج آن عملا حیرت انگیز است و به وضوح مثبت شدن رفتار و ارتقا مهارت ها در این کودکان و نوجوانان مشاهده شده و تمام شرکت کنندگان و والدین آنها رضایت بالایی داشته‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر دوره های “کیو، سی، تی” برای کودکان و نوجوانان سه تا 18 سال برگزار می شود و در آینده قصد داریم دوره های “کیو، سی، تی” بزرگسالان، کنکوری، ویژه اختلالات روانشناختی بصورت مداخله ای و … را هم با جدیت بیشتری دنبال کرده و برگزار کنیم.

بستان با بیان اینکه دوره های کیو، سی، تی ویژه سنین مختلف متفاوت است، گفت: در سنین کودکی بسته های ویژه آموزشی وجود دارد و با افزایش سن کودک روش ها و مباحث آموزشی متفاوت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با کسب مجوز رسمی برای تربیت مربی برای آموزش دوره های “کیو. سی. تی” فعالیت ما برای برگزاری این دوره ها قوت گرفته و هم اکنون در 20 استان شعبه داشته و فعالیت داریم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا