درخشش ساره حسینی بانو نخبه جشنواره زن و علم

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، زنان در جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، نشان دادند که، همیشه در تمامی صحنه‌ها، موفق هستند و اگر وارد میدان شوند، نتایج چشمگیری رقم می‌زنند، ساره حسینی نخبه مازندرانی، یکی از این بانوانی است که با دارا بودن مدرک دکتری رشته منابع طبیعی گرایش جنگلداری از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرده و مسیر مریم میرزاخانی‌ها را ادامه داده است.

وی که دوران تحصیلی متوسطه را در رشته علوم تجربی در دبیرستان الزهرا ساری گذارنده است در گفت‌وگو با ایسنا، زندگی در یک خانواده تحصیلکرده را دلیل اصلی موفقیت‌هایش ذکر کرده و به داستان جالبی اشاره می‌کند که، برخلاف سایر فرزندان خانواده که به درس علاقه زیادی داشتند، من در دوران کودکی تا پنجم ابتدایی اصلا تمایلی به درس خواندن نداشتم و علاقه زیادی به تلوزیون و برنامه های آن داشتم.

حسینی ادامه می‌دهد که، در سال پنجم تحصیلی با شناختی که معلم از من پیدا کردند با تشویق و تلاش هایشان سبب شد من علاقمند به درس و علم شوم و از مقطع راهنمایی به کمک ایشان در میان دانش‌آموزان نخبه استان برگزیده شدم.

این نخبه مازندرانی، با اشاره به اینکه مهرماه سال جاری به واسطه فراخوانی که از طریق همکاران برایم ارسال شد در جشنواره ملی علم و زن شرکت کردم، می‌گوید: با بارگذاری تمامی رزومه علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی خود در سایت معرفی شده، توانستم در این جشنواره شرکت کنم که با لطف خداوند در بین ۶۱۹ نفر شرکت کننده جشنواره، جز ۱۶ بانوی علمی برگزیده کشور در جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتم.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جنگلداری ادامه داد: علاوه بر این به نوعی در این رویداد مهم علمی به عنوان برگزیده رشته کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست در کنار دو بانوی استاد تمام  دانشگاه تهران و شهید بهشتی قرار گرفتم ‌که این موفقیت را مدیون تلاش های همه جانبه اساتید بزرگوار گروه جنگلداری، اقتصاد کشاورزی، ریاست و کارکنان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری هستم که از دوره کارشناسی تا اتمام مقطع دکتری در خدمت آنها بودم و جا دارد از آنها سپاسگزاری کنم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در رشته تخصصی منابع طبیعی گرایش جنگلداری و مدیریت جنگل پژوهش می‌کنم و اکثر مطالعاتم در همین راستا با استفاده از نرم افزارهای سنجش از راه دور، سامانه اطلاعات جغرافیایی و نرم افزارهای اقتصادی است، به این نکته نیز اشاره می‌کند که، همانطور که همه ما می دانیم توسعه پایدار به معنی تلفیق اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی برای حداکثرسازی رفاه انسان فعلی بدون آسیب به توانایی های نسل های آتی برای برآوردن نیازهایشان است.

وی ادامه داد که، از اینرو استفاده صحیح از اکوسیستم طبیعی استان‌های شمالی کشور با توجه به شرایط اقلیمی آن و به عنوان یکی از ضروری ترین اجزای محیط زیست و منابع طبیعی کشور با توسعه پایدار امکان پذیر می‌شود.

این مدرس دانشگاه معتقد است که، به طور حتم، طرح‌های پژوهشی که در این راستا با همکاری پژوهشگران علمی و متخصصانی که در عمل هستند انجام می شود کمک شایانی برای انجام و ارائه راهبردهای حمایتی، حفاظتی و مدیریتی این اکوسیستم طبیعی ایفا و از تخریب و استفاده نادرست از منابع طبیعی بخصوص اکوسیستم جنگل جلوگیری می‌کند.

حسینی در پاسخ به اینکه این پژوهش‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار در مازندران با چه موانعی رو به رو خواهد بود، خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری در رسیدن به توسعه پایدار در مازندران وجود دارد که بحث در خصوص آنها خارج از وقت اندک من است اما در این زمینه باید بگویم توسعه پایدار یک برنامه یک روزه یا بحث فقط امروز نیست بلکه این مسئله هم برای نسل حاضر و هم برای نسل آینده یک استان یا کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: همچنین  مازندران از استان‌هایی است که به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی که دارد پتانسیل کافی برای توسعه ای همگام با پایداری دارد اما باید برنامه های ملی توسعه پایدار را در استان تهیه، ارائه و اجرا کنیم و برای تهیه آن حتما نیاز به پژوهش و تحقیق داریم، از اینرو دانشجویان و دانش‌آموختگان جوان، نخبه و متخصص در این زمینه می‌توانند به ما کمک شایانی کند اما متاسفانه بسیاری از افراد در تخصص اصلی خودشان اشتغال ندارند و این کیفیت و علاقمندی به کار را کاهش می دهد و رسیدن به اصل توسعه پایدار را کند می کند که حمایت از این پژوهشگران شاید ما را سریعتر به هدف برساند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد:همانطور که رهبری فرمودند زنان می توانند نقش مؤثر و سازنده ای در اقتصاد و توسعه کشور داشته باشند از این رو می‌توانیم بگویم که مشارکت زنان در کنار مردان می تواند نقش مفیدی در اقتصاد، توسعه و سازندگی کشور داشته باشد.

این نخبه علمی مازندران، گفت: از طرف دیگر چون زنان نقش مادر، همسر، خواهر و پرورش دهنده نسل آینده را در جامعه ایفا می کنند از اینرو حضور آنان در توسعه هر استانی به خصوص مازندران قطب کشاورزی کشور مفید است و در همین استان، زنان و دختران مازندرانی جدا از امور داخلی منزل که به آن مشغول هستند در عرصه کشاورزی هم فعالیت می کنند از اینرو به طور مستقیم در تولید ثروت و اقتصاد خانواد مؤثر هستند.

وی افزود: در زمینه توسعه منابع طبیعی هم می توانیم بگویم با توجه به پتانسیلی که زنان ساکن در روستا دارند اگر آموزش ببینند آنها می توانند نقش موثری در حمایت و حفاظت از عرصه های طبیعی ایفا کنند و اگر به بحث نقش بانوان در توسعه کشاورزی استان و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و اثرگذاری آنها روی حفاظت از منابع طبیعی توجه شود می توان به نتایج مثبتی دست یافت، از طرفی دیگر اگر هم این فعالیتها با علم و پژوهش باشد موفقیت بهتری عایدشان می شود.

حسینی در پایان گفت: برای توسعه استان باید مشکلات و موانع رشد و ارتقای زنان به خصوص بانوان نخبه مازندرانی و کارآفرین در فعالیت های علمی و عملی رفع و گام‌های اساسی توسط مسئولان کشوری و استانی برای حمایت و پیشرفت آنها برداشته و آنها در جایگاه متناسب با تخصص‌شان به کارگیری شوند زیرا می‌توانند تربیت کننده یک نسل موفق دیگر هم باشند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا