افتتاح اولین خانه امداد در تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، مرتضی بختیاری در حاشیه مراسم افتتاح ” خانه امداد ” در راستای آغاز طرح توانمندسازی محلات تهران اظهارکرد: یکی از برنامه های خوبی که انجام می‌گیرد محله محوری است؛ به تعبیری امدادرسی را مردمی کردن. برای اینکه بتوانیم امدادرسانی را مردمی کنیم باید از محلات شروع کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به محله امامزاده یحیی گفت: این محله باسابقه است و نیروهای انقلابی زیادی داشته اما به هر دلیلی نیاز به این دارد که به صورت ویژه به این جا رسیدگی شود.

بختیاری ادامه داد: جلسات تخصصی زیادی برگزار شد و دستگاههای مختلفی مانند سپاه، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، بهزیستی و نهادهای مردمی و دستگاه‌های دیگر در این زمینه مشارکت کردند اما رکن اصلی مردم محله امامزاده یحیی هستند که امید است بتوانند با کمیته امداد و همراهی‌هایی که کمیته به عنوان ماموریت انجام می دهد در جهت توانمندسازی افرادی که در این محله هستند قدمهای اساسی را بردارد. در همین راستا خانه ای تحت عنوان خانه امداد در نظر گرفته شد.

رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه امروز به صورت رسمی آیین افتتاح خانه امداد اعلام شد، گفت: امید است با کمک مردم و به عنوان پایلوتی که کار سنگینی روی آن انجام شده در حوزه توانمندسازی به توفیقات خوبی برسیم. به نظر می‌رسد در کنار کارهای بزرگی که کمیته امداد در بحث اشتغال در سراسر کشور انجام می‌دهد، رویکرد محله محوری نیز می تواند از رویکردهای موثری باشد که مردم گرداننده کار شوند و کمیته امداد نیز در کنار مردم ماموریت‌های توانمندسازی خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برای توانمندسازی سه رکن تعریف کردیم، اظهارکرد: رکن اول اشتغال، رکن دوم مسکن و رکن سوم فعالیت‌های فرهنگی است تا به این افراد بگوییم که می‌توانند روی پای خودشان بایستند. ما روی هر سه محور با کمک مردم در این محله فعالیت خود را شروع کردیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال که قرار است چه تعداد از محلات دارای خانه های امداد باشند، گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در سراسر کشور بیش از ۲۰۰۰ محله اینگونه ای داریم البته باید بیشتر کار کنیم و اطلاعات بیشتری دریافت کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: ما در رابطه با بحث مردمی کردن امدادرسانی، مراکز نیکوکاری را راه اندازی کردیم. در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ مرکز نیکوکاری که رویکرد آن مردم محوری است در سراسر کشور راه اندازی شده است. به ویژه مراکز نیکوکاری که در مساجد راه‌اندازی شد بسیار موفق بوده است همچنین بازرسی های انجام شده نشان داد که بیش از ۹۲ درصد مردم از عملکرد مراکز نیکوکاری رضایت داشتند و این نظرسنجی اتفاق خوبی بود.

بختیاری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مراکز نیکوکاری تنها برای مددجویان کمیته امداد آن محله و یا مددجویان تحت پوشش بهزیستی آن محله نیست بلکه هر نیازمندی که در محله است مراکز نیکوکاری او را تحت حمایت قرار می‌دهد.

در ادامه این مراسم مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره خانه های امداد اظهارکرد: هدف از این خانه های امداد توانمندسازی محلات است که در سه مقوله مسکن، اشتغال و فرهنگی انجام می شود.

پرپنچی افزود: هدف از این خانه های امداد توانمندسازی محلات است که در سه مقوله مسکن، اشتغال و فرهنگی انجام می‌شود.

وی درپاسخ به این سوال که نیازمندانی که به آنها کمک می‌شوند به چه صورت شناسایی می‌شوند؟ گفت: افراد از طریق شهردارهای کوچه ها – که تعیین می شوند – به ما معرفی و ارزیابی و سنجش می شوند و درنهایت نیازهای افراد بررسی و مرتفع می شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا