نگرانی و مشکلات نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سعید علمی درباره وضعیت برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب و فروش نشر بدرقه جاویدان در این رویداد اظهار کرد: از همان روز اول نمایشگاه (چهارشنبه، یکم بهمن‌ماه) سایت عملا از حدود ساعت سه قطع شد تا این‌که در روز پنج‌شنبه (دوم بهمن‌ماه) حدود ساعت ۱۲ ظهر مجددا وصل شد؛ یعنی حدودا ۱۸، ۱۹ ساعت سایت نمایشگاه کتاب کاملا قطع بود. پس از آن هم برای مشتری‌هایی که می‌خواستند خرید کنند، مدام قطع و وصل می‌شد و آن‌ها به راحتی نمی‌توانستند خریدشان را انجام دهند.

او ادامه داد: حتی تعدادی از مخاطبان ما چه در تهران و چه در شهرستان‌ها با ما تماس می‌گرفتند و از این بابت گله‌مند و ناراحت بودند و ما به آنان می‌گفتیم، این مشکل از راه‌اندازی سایت است و دست ما نیست. ما ناشران هم که می‌خواستیم امور مربوط به تحویل سفارش‌ها را انجام دهیم و آن‌ها را پست کنیم، سایت مدام قطع و وصل می‌شد، و هنوز هم همین‌طور است و مشکلات خودش را دارد. البته این تا حدی طبیعی‌ است چون اولین‌باری‌ است که نمایشگاه مجازی کتاب برگزار می‌شود و به هر حال اشکالاتی پیش می‌آید.

علمی سپس با بیان این‌که اما استقبال از نشر بدرقه جاویدان در چند روز اخیر در نمایشگاه مجازی کتاب خوب بوده است گفت: با تمام مشکلاتی که وجود داشت اما استقبال از نشر ما خوب بوده و راضی بوده‌ایم. ولی چون بار اول است این مشکلات به وجود می‌آید، ان‌شاءالله برای دفعه بعدی این مشکلات را برطرف کنند.

مسئول فروشگاه نشر بدرقه جاویدان همچنین بیان کرد: البته جدا از نمایشگاه مجازی کتاب در فروشگاه‌مان کلیه کتاب‌های خودمان و دیگر ناشران با ۲۰درصد تخفیف عرضه می‌شود؛ چه به شکل حضوری و چه به صورت اینستاگرامی. از این‌رو استقبال از فروشگاه خارج از بحث نمایشگاه عالی بوده است. در واقع می‌توان گفت که استقبال از فروشگاه در این چند روز حتی از نمایشگاه مجازی هم بیشتر بوده است. هرچند که نمایشگاه مجازی هم  برای‌مان راضی‌کننده بود، فکر نمی‌کردیم به جهت گیرودار و قطع و وصلی موجود، خصوصا در نخستین‌بار برگزاری آن، این‌طور استقبال شود ولی خوب بود. تاکنون هم ارسال‌ها را انجام داده‌ایم هرچند که فرآیند سختی دارد.

او با اشاره به برخی دشواری‌های موجود در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: وقتی خریدار به نمایشگاه حضوری کتاب می‌آمد با چند ساعت حضور در نمایشگاه، به هر غرفه‌ای می‌رفت کتاب مورد نظرش را با تخفیف و به راحتی می‌خرید و کتاب‌ها را هم از نزدیک می‌دید اما در نمایشگاه مجازی که با قطع و وصلی سخت‌تر هم هست، باید جداگانه سفارش بدهد و تحویل بگیرد. عملا کسانی که خرید بالایی دارند ۳۰، ۴۰ بسته در روزهای مختلف باید تحویل بگیرند. هرچند که کاری هم نمی‌شود کرد اما این روند خیلی سخت است؛ هم برای خریداران و هم برای ناشران چون باید خیلی خیلی دقت بیشتری داشته باشیم که در ارسال‌های‌مان اشتباهی پیش نیاید و به‌موقع به دست مخاطب برسد تا خدایی ناکرده اشتباهی پیش نیاید. ما منتظر هستیم ببینیم بعد از نمایشگاه ان‌شاءالله همه چیز به خوبی و خوشی بگذرد و کتاب‌ها صحیح و سالم به دست خریداران برسد. امیدوارم برای هیچ ناشر و هیچ مخاطبی اشتباهی پیش نیاید.

سعید علمی در پایان از این‌که نظرش درخصوص فروش در نمایشگاه مجازی کتاب مثبت بوده است گفت و بیان کرد: هرچند که ارسال مرسولات برای‌مان هزینه‌بر است؛ هزینه‌هایی برای پاکت پست، جعبه پست و تخفیف ۲۰درصدی و … و با این شرایط سختی کار که مدام قطع و وصل می‌شود هم خیلی کار سختی است و نیروی زیادی می‌برد. اما امیدوارم فقط اشتباهی در اداره پست به وجود نیاید و همه کتاب‌ها صحیح و سالم و به‌موقع به دست همه مخاطبان برسد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا