جایزه «برترین پوشش خبر فوری» آسیاویژن به صداوسیما رسید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، مراسم سالانه «آسیاویژن»، جشنواره خبری اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ABU) برگزار شد و برگزیدگان هفت بخش معرفی شدند. امسال دو بخش تغییرات اقلیمی و برترین پوشش خبری سال نیز به شاخه‌های این رقابت افزوده شدند.

به نقل از سایت ای بی یو (اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه) در این رویداد رسانه ای، سازمان صداوسیمای ایران به عنوان برگزیده بخش «برترین پوشش خبر فوری» (خبر شهادت سردار سلیمانی) معرفی و در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شد.

سرعت در اشتراک­ گذاری خبر ـ تا شش ساعت بعد از واقعه ـ، استفاده از منابع آنلاین، بارگذاری به­ موقع و … از ملاک­ های مورد نظر داوران برای انتخاب برگزیده بخش «برترین پوشش خبر فوری» بوده که هشت فینالیست داشته است. ایران نیز با دو خبر شهادت سردار سلیمانی و حمله تروریستی به بیمارستانی در افغانستان، نامزد دریافت جایزه بود.

در بخش برترین تصویربرداری خبر « TVB هنگ کنگ»، در بخش برترین گزارش خبری «TVB  هنگ کنگ» و «VTV  ویتنام»، در بخش برترین گزارش در حوزه تغییرات اقلیمی «VTV  ویتنام»، برترین گزارش خبری از اقیانوسیه «SBC ساموا»، در بخش بهترین گزارش یک رویداد «NHK» ژاپن به عنوان برگزیده معرفی شدند.

عنوان برگزیده برترین پوشش خبری سال نیز به «CCTV چین» برای پوشش خبری کووید-۱۹ رسید.

امسال بیش از ۱۰۰ شرکت‌ کننده در این جشنواره حضور داشتند.

بستر تبادل اخبار آسیاویژن در سال ۱۹۸۴ با هدف تبادل اخبار روزانه رویدادهای مهم روز راه اندازی شد و منبع عمده ای از اخبار را برای اعضای خود فراهم می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا