معرفی 24 استارتاپ‌ ایرانی به سرمایه‌گذاران خارجی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، میلاد صدرخانلو روز پنجشنبه افزود: امسال در سومین دوره این نشست، ۱۲ استارتاپ ایرانی، طرح های خود را به ۴۰ سرمایه‌گذار خارجی  از ۲۱ کشوربه صورت ترکیبی مجازی و حضوری ارایه می کنند.

وی بیان کرد: در سال گذشته در دومین رویداد نشست سرمایه گذاران فناوری شاهد حضور استارتاپ های خارجی بودیم اما به دلیل شیوع کرونا در دنیا و رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با این ویرس، برخی از برنامه های جانبی این رویداد به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت ادامه داد: در برگزاری این دوره از نشست با توجه به اینکه برگزاری رویداد به صورت مجازی نیاز به هماهنگی بیشتری دارد بنابراین تصمیم بر این شد که تمرکز ما برای مشارکت نیروی های بین المللی در حوزه سرمایه گذاران باشد و در بخش استارتاپ ها، انتخاب  استارتاپ ها  از بین استارتاپ های ایرانی صورت گیرد تا اشراف کامل به این امر داشته باشیم.

صدرخانلو یادآور شد: در فراخوان این رویداد، چند استارتاپ خارجی به دبیرخانه نشست معرفی شدند اما به دلیل نداشتن کیفیت بالا در فناوری آنها را در این رویداد مشارکت ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ استارتاپ حاضر در این رویداد همه ایرانی هستند، ۱۲ استارتاپ به صورت حضوری از سوی نمایندگان خود به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد و ۱۲ استارتاپ دیگر اطلاعات آنها به صورت مجازی در اختیار سرمایه گذاران قرار داده خواهد شد.

وی افزود: ۲۴ استارتاپ در سومین  رویداد سرمایه گذاری فناوری معرفی می شوند و امیدواریم دیگر استارتاپ ها در رویدادهای آینده درصورتی که بتوانند کیفیت خود را بالا ببرند به سرمایه گذاری معرفی شوند.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت تصریح کرد: ۳۰ درصد این استارتاپ ها در حوزه سلامت هستند، همچنین در حوزه فین تک(فناوری مالی)، آی سی تی، هوش مصنوعی نفت و گاز و پتروشیمی استارتاپ ها حضور دارند، ما امیدواریم کمک کنیم یک اتفاق مثبت در حوزه سرمایه گذاری برای این استارتاپ ها بیفتد.

صدرخانلو همچنین گفت: شاخص اصلی در انتخاب استارتاپ ها در این دوره از نشست وجود سابقه بین المللی و ظرفیت حضور در بازار های بین المللی بوده است.

نشست سرمایه گذاری فناوری یکی از رویدادهای جانبی شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (گروه دی هشت) است که دبیرخانه دائمی آن در ایران و در پارک فناوری پردیس قرار دارد.

سومین “رویداد سرمایه‌گذاری فناوری” (Technology Investment Meeting) ۲۸ تا ۲۹ بهمن ماه (۱۶ الی ۱۷ فوریه) در محل پارک فناوری پردیس به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار می شود.

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی هشت (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا