فرهنگ آموزش مجازی باید بین اساتید توسعه یابد

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر جلیل کوهپایه زاده در سی و هفتمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: یکی از وظایف عالی شورا، مشارکت در تصمیم گیری ها و انجام اقدامات اساسی در مسیر پیشرفت دانشگاه است.در واقع دانشگاه باید برنامه جامع خود را مبتنی بر نیاز جامعه و با محوریت دانشگاه  نسل سوم و چهارم تدوین و با تکیه بر نقاط قوت، آینده پژوهی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: توسعه خدمات سرپایی و تله مدیسین و کاهش میزان بستری در برنامه جامع علمی مورد توجه است، دانشگاه در طب سالمندی هم برتری ها نسبی خوبی دارد که باید این موضوع هم در نقشه راه دیده شود.

وی افزود: مباحث بهداشت، مدیریت عوامل خطر، اصلاح شیوه های سبک زندگی، توجه به حوزه پیشگیری با بهره گیری از  مشارکت های اجتماعی، تمرکز آموزش بر روی خدمات سرپایی و توسعه نگاه اقتصاد سلامت برای کاهش هزینه های خدمات و گسترش بخش های فوق تخصصی از دیگر مواردی است که در تدوین برنامه جامع دانشگاه باید لحاظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد:امیدواریم با بهره برداری از قابلیت های اعضای هیئت علمی و دانشجویان و تدوین یک برنامه منسجم در دانشگاه؛ شاهد شروع حرکت نو و ارائه خدمات متناسب برای سال های متمادی باشیم.

دکتر کوهپایه زاده در بخشی دیگر از بیانات خود تصریح کرد: آموزش مجازی، راهبرد آینده ما است؛  لذا فرهنگ استفاده از آموزش مجازی باید به عنوان تکلیف دانشگاهی بین اعضای هیئت علمی توسعه یابد.

وی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه میکروسکوپ مجازی خاطر نشان کرد: گروه های مختلف باید از این  زیرساخت ایجاد شده حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ تشکیل شورای هماهنگی مراکز تحقیقاتی و تفویض اختیار به این شورا برای تسهیل خدمات و تاسیس مرکز تحقیقات مدیریت خطر و ایمنی بیمار از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه بود که کلیات موضوع مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

سپس دکتر مهدی نصر اصفهانی رئیس هیئت تجدید نظر تخلفات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دستورالعمل پیشنهادی رسیدگی به تخلفات انتظامی قبل از اعلام به هیئت ها را مطرح کرد و افزود: روسای بخشها، مدیران گروه ها، روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی می توانند در قالب یک کمیته کارشناسی از اختیارات قانونی خود برای ارائه تذکر شفاهی، اخطار  و توبیخ کتبی استفاده کنند.

همچنین دکتر یوسف شفائی؛ معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه  علوم پزشکی ایران گزارشی از عملکرد ۱۱ ماه ارائه کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا برنامه استراتژیک ما برای سال آینده؛ توسعه فعالیت های مجازی با کیفیت بالا، ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات فرهنگی و بهبود امکانات رفاهی برای دانشجویان است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا