ماموریت وزیر برای مهارت آموزی دانش‌آموزان

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، محسن حاجی میرزایی در هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی در بیشتر کشورها و به‌طور خاص در ایران درجه همگرایی و ترکیب‌شوندگی بین اجزای تفکیک‌شده است.

وی افزود: امور کشور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و درون بخش‌ها و دستگاه‌ها به واحدها و واحدها به ادارات تقسیم‌بندی می‌شوند. این هرم در قاعده بسیار متکثر است و این اجزا برای جمع شدن و ارائه کار مشترک جزء پیچیدگی‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی بابیان اینکه این جلسات «گفتگوی هفته» در این راستا پیگیری می‌شود، افزود: این نقش در کشور بر عهده برنامه است و برنامه باید این اجزا را به‌خوبی باهم ترکیب کند. لازم است امور خود را باهم هماهنگ کنیم چراکه این همکاری و هماهنگی در جهت همگرایی از مأموریت حاصل می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در موضوعات مختلفی مانند توسعه فرهنگ کار، اشتغال، کارآفرینی و تلاش با وزارت کار در ارتباط هستیم و در موضوع تعاون و توسعه در کشور مأموریت‌های مشترک داریم؛ در حوزه مهارت‌آموزی باهم ارتباطی داریم و باید فهم مشترکی از این مأموریت‌ها ایجاد کنیم.

وی کارآفرینی را جز اهداف آموزش‌وپرورش دانست و اظهار کرد: برای توسعه مهارت مأموریت داریم و باید کاری کنیم هر دانش‌آموز فارغ التحصیل یک مهارت فراگرفته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی با تأکید براینکه برای کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم نیازمند مشارکت وزارت کار هستیم، ادامه داد: نیازمند یک بازنگری جدی در سطح مأموریت‌ها و تلفیق هوشمندانه آنها هستیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا