نکات مهم برای برقراری تعادل بین کار و زندگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، آیا ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی مسئله‌ای است که شما با آن درگیر هستید؟

اولین چیزی که باید در مورد تعادل کار و زندگی درک کنید، این است که اغلب مردم تصور اشتباهی از معنای واقعی آن دارند. چرا که آن‌ها فکر می‌کنند که باید تمام زندگیشان متعادل باشد و اینکه باید آخر هفته‌ها کمی کار و بازی و وقت داشته باشند تا کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند.

وقتی به کیفیت زندگی خود فکر می‌کنید، باید از خود بپرسید:

واقعاً می‌خواهید با زندگی خود چه کار کنید؟

اگر پاسخ این است که می‌خواهید در حرفه خود واقعاً موفق باشید، باید کمی زودتر شروع کرده و سخت‌تر کار کنید و باید کمی بیشتر کار کنید.

چگونه وقت خود را مدیریت می‌کنید؟

در اینجا یک کشف جالب وجود دارد:

تقریباً همه افراد موفق، ۶ روز در هفته کار می‌کنند. این افراد به طور متوسط ۴۰ و شاید حتی ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کنند و اکنون جدا از زمان واقعی صرف شده در محل کار، مشکل اصلی مربوط به آن چیزی است که در حین کار به دست می‌آورید.

و حذف موانع ذهنی برای مدیریت زمان است و شما باید همین حالا تصمیم بگیرید که به یک متخصص در مدیریت زمان تبدیل شوید تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

بیشتر افراد ۵۰ ٪ از وقت خود را صرف انجام کار‌های غیر شغلی می‌کنند، در حالی که آن ها در محل کار خود حضور دارند.

چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل، استراحت طولانی و زمان زیادی گذاشتن برای ناهار خوردن و گپ زدن با همکاران، از جمله مواردی برای رفتار‌های اتلاف وقت هستند و در حقیقت, وقتی این فعالیت‌ها به عادت تبدیل می‌شوند، انجام تمام کار‌ها برای تمرکز بر جنبه‌های دیگر زندگی دشوارتر می‌شود.

کلید دستیابی به تعادل بین کار و زندگی این است که زمان خود را مدیریت کنید.

انتخاب برای مدیریت مؤثر زمان خود، نقطه شروع غلبه بر نوشتن برنامه‌ای از قبل و حذف موانع ذهنی برای مدیریت زمان است و شما باید همین حالا تصمیم بگیرید که به یک متخصص در مدیریت زمان تبدیل شوید تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

نکات تعادل بین کار و زندگی

هدف شما باید این باشد که زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، به طوری که مردم شما را تحسین کنند و به عنوان الگوی عادت‌های کاری خود به شما نگاه کنند.

در اینجا سه نکته برای مدیریت زمان وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا بین کار و زندگی خود تعادل داشته باشید و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

از قدرت جملات مثبت استفاده کنید

جملات مثبت، یا گفت‌وگوی مثبت با خود، دستوراتی هستند که شما از ذهن آگاه خود به ضمیر ناخودآگاهتان منتقل می‌کنید، یا اینکه آن‌ها را با صدای بلند با خود تکرار می‌کنید و در نهایت، با احساسات و اشتیاق, کلمات را به ذهن ناخودآگاه خود هدایت می‌کنید.

این مسئله مانند دستور دادن به خود برای پیروی از دستورالعمل‌های جدید عملیاتی است.

با تکرار دوباره و دوباره اظهارات مثبت برای خود شروع کنید و بگویید که “من در مدیریت زمان عالی هستم! من در مدیریت زمان بسیار عالی هستم! ” یا “من در کار و زندگی تعادل دارم! ”

تاییدیه مورد علاقه مدیریت زمان من این است: “من از وقتم به خوبی استفاده می‌کنم. من از وقتم به خوبی استفاده می‌کنم. من به خوبی از وقتم استفاده می‌کنم. ”

وقتی اظهارات مثبت را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کنید، این اظهارات در نهایت توسط ضمیر ناخودآگاه شما پذیرفته می‌شوند و متوجه می‌شوید که رفتار‌های بیرونی شما شروعی برای انعکاس برنامه‌ریزی داخلیتان هستند.

مهارت‌های مدیریت زمان خود را تجسم کنید

تصاویر ذهنی تقریباً بلافاصله ذهن ناخودآگاه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین, در زمینه مدیریت زمان, خودتان را سازمان‌یافته، کارآمد و مؤثر بدانید.

خاطرات و تصاویر خود را هنگام فعالیت در بهترین عملکرد خود و پشت سر گذاشتن کار‌های عظیم به یاد بیاورید.

از طریق جملات مثبت، می‌توانید تصویری از رویداد آینده ایجاد کنید و ببینید که از هر لحاظ کاملاً در حال گسترش است. خود را آرام، مثبت و شاد کنید و ببینید دیگران در حال انجام دادن و صحبت کردن دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که شما می‌خواهید.

این تصویر از خود را بار‌ها و بار‌ها بر روی صفحه ذهن خود بیاورید.

براساس تجسمات خود عمل کنید

اکنون که با مدیریت زمان مناسب بر آنچه روز و آینده شما به نظر می‌رسد متمرکز شده‌اید، وقت آن است که وارد عمل شوید.

این کار را با کار کردن در تمام مدت کاری خود انجام دهید. وقتی وارد دفتر می‌شوید، باید تمام مدت حضور خود را در آنجا کار کنید. با همکاران خود خوشایند و دوستانه رفتار کنید، اما بلافاصله به کار خود بپردازید به طوری که تا پایان کار واقعا کار کرده باشید.

با این کار، زمان کاری خود را پشت سر می‌گذارید و در پایان روز احساس موفقیت می‌کنید. هنگامی که نگرانی وظایف طولانی مدت را ندارید، از آنجا که در طول مدت حضور خود در دفتر کار به سختی کار کرده‌اید، پس از کار, زمان با کیفیت زیادی برای گذراندن با دوستان و خانواده خود دارید.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا