«کتاب قرآن در نگاه عقل و علم» منتشر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم» با ترجمه دکتر محمدباقر شریعتی سبزواری در ۳۳۶ صفحه و به قیمت ۶۰ هزار تومان و در قطع رقعی با شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی) منتشر و روانه بازار نشر شد.

به باور نویسنده این اثر، قرآن در نگاه عقل و علم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است: ابتکار و خلاقیت، نوآوری، کیفیت عرضه خوب، اجتناب از تکرار مکررات و روزآمدسازی با عنایت به فرهنگ زمان. برای بشر امروزی مسئله‌ای غامض در قرآن نیست، مگر آنکه با رویکردی عالمانه، موشکافانه و روشمند بتوان آن مسئله را به نیکی حل کرد. از نظر قرآن هم بن بستی در کار نیست و هر کس در راه خداوند بکوشد و در پی مقصد راستین باشد، قطعاً خداوند راه‌های صحیح را نشانش می‌دهد.

نمونه‌های این امر فراوان است که در این کتاب بدان اشاره شده است. مؤلف کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم»، در پیشگفتار اثر مذکور آورده است: در این اثر، فصلی به آیات مشکل قرآن اختصاص دادم – که به گمان بنده مفسران حل نکردند – تا بتوانم راز و رموز آن را روشن سازم؛ برای حل بعضی از آیات که از نظر قرآن شناسان جزو آیات مشکل یا متشابه نیست، ولی شبهه انگیز است، ماه‌ها دقت کردم و سرانجام شخصاً معنای معقول و مقبول آن را نگاشتم تا قشر تحصیل کرده و جوان جذب شوند. در این اثر، به ۹ مبحث اعم از «قرآن اعجاز ماندگار»، «قرآن، اعجاز تمام عصرها و نسل ها»، «شاخصه های آیات قرآن»، «تفسیر و تأویل قرآن»، «اعجاز در مقرّرات حقوقی قرآن»، «اعجاز ادبی قرآن»، «اعجاز باطنی و معارف معنوی»، «اعجاز ماندگار اسلام» و «شبهات اخباریون در عدم حجیت ظواهر قرآن و پاسخ اصولیون» پرداخته شده است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند. پایان پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا