رتبه جهانی ایران در رشته‌های مهندسی

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر غلامحسین رحیمی در نشست روسای پارک های علم و فناوری که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، گزارشی از توفیقات حوزه پژوهش و فناوری کشور ارائه داد و اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار سند علمی در پایگاه های معتبر علمی جهان به ثبت رسانده‌ایم. همچنین در سال ۲۰۲۰ رتبه ایران از نظر کمیت تولید مقالات علمی در پایگاه آی اس آی  ۱۵و در اسکوپوس ۱۴ است و از نظر کیفیت هم رتبه ۱۴ را در جهان داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران در رشته‌های مهندسی رتبه جهانی ۱۰ و ۱۱ را از آن خود کرده است و در برخی از رشته‌ها و شاخه‌های علمی، رتبه‌های زیر ۱۰ هم داریم.

رحیمی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص به دست آوردن مقام مرجعیت علمی گفت: در این راستا با گذشت هر سال، فاصله‌مان را از نظر کیفیت مقالات و تولیدات علمی با کشورهای پیشرفته علمی کاهش می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه توسعه فناوری مبتنی بر علم افزود: در دهه اخیر تمام سعی‌مان بر این بوده که در این زمینه هم تاثیرگذار باشیم و در حال حاضر ۴۵ پارک علم و فناوری، ۲۰۰ مرکز رشد و ۱۰۰۰۰ واحد فناور فعال هستند و از مجموع شرکت‌های فعال در این پارک ها، ۱۷۰۰ شرکت، دانش بنیان هستند.

رحیمی با اشاره به بازدید سفرا از امکانات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال‌های گذشته اظهار کرد: هدف از این بازدید این بود که ارتباطات بین المللی و دیپلماسی علم و فناوری تقویت شود و هدف از این دیدار نیز همین است و انتظار داریم بستری فراهم شود تا سفرا و ماموران وزارت امور خارجه از توانمندی‌های علمی و فناوری کشور به صورت مستمر مطلع باشند.

وی در پایان با بیان اینکه در پارک‌های علم و فناوری می توانیم پذیرای سفیران خارجی باشیم، اظهار کرد: این بازدیدها زمینه بیشتری فراهم می‌کند تا از ارتباطات سیاسی برای رشد علم و فناوری در کشور بهره مند شویم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ در این دیدار که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور برگزار شد، روسای پارک‌های علم و فناوری به بیان دیدگاه و دغدغه‌هایشان در حوزه دیپلماسی اقتصادی پرداختند. این نشست با هدف همکاری هر چه بیشتر وزارت امور خارجه و پارک‌های علم و فناوری در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تسهیل شرایط تجارت برای این شرکت‌ها برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا