تولید 40 فیلم کوتاه قرآنی تا اواخر بهار

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، مرتضی خدمتکار گفت: در حوزه فیلم کوتاه در حال توافق نهایی هستیم تا ۴۰ فیلم کوتاه سه دقیقه ای با موضوع سبک زندگی قرآنی را تا اواخر بهار به سرانجام رسانده و عرضه کنیم تا این فیلم ها در تلویزیون، فضای مجازی و پیام رسان های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: طبق آخرین توافق صورت گرفته با انجمن سینمای جوانان ایران به زودی تفاهم نامه این فیلم ها به امضا خواهد رسید؛ مقدمات آن فراهم و کارگردان ها مشخص و طرح نامه ها در حال آماده شدن است.

خدمتکار در ابتدا گفت: در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی بسترها و عرصه های مختلفی برای فعالیت وجود دارد که همه آنها یک هدف اصلی را دنبال می کند و آن گفتمان سازی فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزار های هنری و رسانه ای است.

خدمتکار ادامه داد: جشنواره ها و مسابقات همواره وجود داشته ولی می توان گفت عده ای خاص و محدود در فضای جشنواره ها شرکت می کنند و به نوعی عرصه مسابقات یک عرصه نخبگانی است و امکان بهره برداری برای عموم مردم فراهم نمی شود. رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در دیدار با قاریان و حافظان قرآن تاکید داشتند که ما درحوزه تخصصی و تربیت قاریان حرفه ای موفق بودیم ولی فعالیت های قرآنی باید در بستر عموم مردم و جامعه تسری پیدا کند.

وی افزود: در حوزه تولید آثار و محصولات قرآنی که متناسب با گروه ها و ذائقه های مختلف باشد و مردم متناسب با نیازشان بتوانند از آثار و محصولات استفاده کنند و انتقال پیام های قرآنی را بتوانیم از این طریق داشته باشیم عقب ماندگی بسیاری داریم و اگر بخواهیم کالاهای قرآنی را برای گروه های مختلف فهرست کنیم باید قبول کنیم که با حد مطلوب در مقایسه با سایر محصولات فرهنگی فاصله داریم و یک خلاء جدی احساس می کنیم.

این مقام مسئول افزود: به همین دلیل حمایت از تولید آثار و محصولات قرآنی که بتواند برای گروه های سنی مختلف انتقال مفاهیم دینی را به دنبال داشته باشد و دارای یک سطحی از درجه ممتازی باشد و مقبول عموم مردم قرار گیرد جزو اولویت های دفتر تبلیغ و ترویج است.

وی افزود: در این مسیر دو راه داریم یکی فراخوان است و دیگری متناسب با مطالعه وضعیت است تا هر جا احساس خلاء کنیم خودمان اقدام کنیم و سفارش بدهیم که روش دوم را شروع کردیم و در حوزه های فیلم کوتاه، اسباب بازی و آثار مکتوب سفارش تولید داده ایم و بهار سال آینده بعد از ماه مبارک رمضان بخشی از این آثار عرضه خواهد شد.

وی از تمام فعالان قرآنی در حوزه های مکتوب، دیجیتال، اسباب بازی و سایر حوزه های مرتبط خواست تا با ایده های خلاقانه خود این ایده ها را به اثر و محصول قرآنی تبدیل کنند و عنوان کرد: اگر ایده مناسب و تاثیرگذاری وجود داشته باشد مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

خدمتکار ادامه داد: در حوزه اسباب بازی امیدواریم با کمک کارشناسانی که در حوزه کودک به صورت تخصصی فعالیت می کنند و محصولات خوبی داشتند، نیز سه محصول ممتاز را ارائه دهیم. در حوزه مکتوب نیز فعالیت را شروع کردیم که اولین خروجی آن رونمایی از کتاب های شناخت‌نامه چهل شخصیت قرآنی معاصر و همسایه با آفتاب بود که هفته پیش رونمایی شد.

وی تاکید کرد: اولویت ما آثار و محصولاتی است که در بسترهای مختلف فیزیکی و مجازی خصوصا برای گروه سنی کودک و نوجوان مورد استفاده قرار گیرد که مخاطب اصلی ما در حوزه تبلیغ و ترویج هستند.

خدمتکار افزود: حمایت از تولیدات ممتاز برای ما اولویت است و طرح های ارسالی در شورای حمایت از تولیدات و آثار قرآنی مورد بررسی  و درصورت تایید اصل طرح متناسب با جنس محصول مورد حمایت قرار می گیرد. ما با مشارکت طراح یا حامی آن طرح، تلاش می کنیم تا محصول موردنظر را به مرحله تولید برسانیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا