نسخه آزمایشی سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، نسخه آزمایشی سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه) با حضور معاون توسعه مدیریت و منایع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت مدیره  صندوق اعتباری هنر در این جلسه ارائه مطرح شد.

سیدزاده گفت: صندوق اعتباری هنر در 3 سال اخیر در ذیل پروژه عمومی سازی دسترسی فرهنگی اقدام به طراحی سامانه پروانه و هنرکارت نمود که هردو پروژه در سالجاری به مرحله اجرایی رسید.

سیدزاده در ادامه با اشاره به طراحی سامانه سایه گفت: امروز نسخه آزمایشی سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان(سایه) که به مرحله اجرایی رسیده است، بصورت آزمایشی رونمایی می شود. جامعه فرهنگی هنری ما نیاز داشت هویت یکپارچه بگیرد که خوشبختانه در قالب این پروژه اعضای صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور در یک ارتباط پیوسته قرار می گیرند.

وی نظام مندسازی و شفاف سازی کلیه خدمات را بعنوان یکی از مهمترین سیاست های صندوق برشمرد و گفت: تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات هنرمندان تحت پوشش، برای دسترسی به آمار رسمی یکی از مهمترین دغدغه های این نهاد حمایتی در سال های اخیر بوده است. با شیوع کرونا و ضرورت حمایت از جامعه فرهنگی و هنری کشور، نبود بانک جامع اطلاعاتی از هنرمندان و اصحاب رسانه کشور، مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در ارائه اقدامات حمایتی با مشکل مواجه کرد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: با این نگاه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان با عنوان (سایه) بر بستر وب، به منظور ایجاد بستر جامع اطلاعاتی هنرمندان در سطح کشور با محوریت عضویت در صندوق اعتباری هنر، برنامه ریزی و طراحی شد.

وی تصریح کرد: شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات، کاهش زمان و چرخه مکاتبات اداری برای ارائه خدمات در این سامانه مدنظر قرار گرفت تا اطلاعات به صورت طبقه بندی شده در اختیار ذینفعان قرار گیرد. براساس دسترسی های طبقه بندی شده  معاونت های تخصصی ، ادارات کل فر هنگ و ارشاد اسلامی در استان ها و دیگر صنوف تخصصی می توانند از طریق اتصال به این سامانه از امکانات آن بهره برداری نمایند.

تمامی اطلاعات هویتی، بیمه ای و حمایتی اعضای صندوق اعتباری هنر همچنین سوابق دریافت و پرداخت های اعضا در این سامانه قابل مشاهده است. این سامانه می تواند کمک شایانی به برنامه ریزی های آتی در ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر خصوصاً در زمان های خاصی مانند شیوع کرونا باشد.

حیدری، معاون توسعه مدیریت و منایع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از اقدام صندوق اعتباری هنردر طراحی این سامانه گفت: نبود بانک اطلاعات یکپارچه از هنرمندان کشور، سبب می شود اقدامات حمایتی با کیفیت مورد نظر به جامعه فرهنگ و هنر کشور ارائه نشود از این رو توجه ویژه به تجمیع اطلاعات هویتی و مالی هنرمندان در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.دسترسی نهادهای حمایتی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق اهداف در قالب این سامانه بسیار مهم و موثر است.

معاون توسعه مدیریت و منایع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت : صندوق اعتباری هنر طی این مدت اقدامات قابل توجهی را در حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انجام داده است. افزایش اعتبارات این مجموعه با توجه به عملکرد آن مدنظر است امیدواریم موانع موجود در این مسیر برطرف تا اقدامات خوب این مجموعه تداوم یابد.
در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منایع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره صندوق نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا