۳۴ شرکت فناور برای تبادل فناوری در حوزه زبان و ادبیات فارسی انتخاب شدند

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد مجازی تبادل فناوری در حوزه زبان و ادبیات فارسی با اشاره به فعالیت ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در اقتصاد دانش بنیان و اقتصادمقاومتی می‌توانند بارهای بزرگی را از دوش کشور بردارند، علاوه بر آن تعداد زیادی شرکت فناور در پارک‌های فناوری و شرکت‌های خلاق و استارت‌آپی در اکوسیستم نوآوری کشور داریم که بسیاری از آنها در لبه دانش فعالیت دارندو محصول ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به تلاش این شرکت‌ها در دوران پاندمی کرونا برای تامین نیازمندی‌های کشور، اظهار کرد: با شیوع این بیماری در کشور، توانستیم با فعالیت این شرکت‌ها نیازهای کشور را برطرف کنیم. ونتیلاتور، کیت‌های تشخیصی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و در حال حاضر تولید واکسن کرونا از جمله محصولاتی است که توسط  شرکت‌های دانش بنیان  به حوزه سلامت کشور ارائه شده است و این پاندمی را مدیریت می‌کنند.

ملکی‌فر، با اشاره به برخی باورهای نادرست درباره شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: برخی بر این تصور هستند که این شرکت‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط برگرفته از جامعه دانشگاه هستند، در حالی که سه چهارم این شرکت‌ها تولیدی دانش بنیان هستند و امروز به صنایع بزرگی از قبیل فولاد، معدن، غذایی و خودروسازی خدمات و محصول ارائه می‌دهند، به گونه‌ای که در حال حاضر ۲۶۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه سخت افزار، الکترونیک و حوزه های مربوط خدمات ارائه می‌دهند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به سابقه تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی، یادآور شد: این صندوق  همانند سایر نهادهای تامین مالی در کشورهای دیگر ، در ۴ حوزه خدمات متنوع از قبیل تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی ارائه می‌دهد و در واقع حوزه سرمایه گذاری از جمله حوزه‌هایی است که سالیان زیاد مطالبه شرکت‌های دانش بنیان بوده است و در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه “هم‌سرمایه گذاری” منابع را در اختیار مخترعان و سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

ملکی‌فر اضافه کرد: در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از اینکه به فکر ارائه تسهیلات و تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان باشد، به فکر  توسعه صادرات این شرکت‌ها است که برای این امر، شناسایی ظرفیت شرکت‌ها و معرفی آن به بهره برداران و خریداران و بالعکس و نیز ارائه نیازهای طرف تقاضا به طرف عرضه در دستور کار صندوق قرار دارد.

به گفته وی این اقدام از خروج ارز جلوگیری می‌کند و ایجاد ثروت پایدار را به دنبال دارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه خدمات لیزینگ را از دیگر برنامه‌های این نهاد مالی برای توسعه بازار این شرکت‌ها دانست و گفت: تمام خریداران محصولات دانش بنیان ۷۰ تا ۸۰ درصد از مبلغ خرید خود را در قالب لیزینگ  با بازپرداخت ۳ سال می‌توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی  دریافت کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای تبادل فناوری در سال گذشته، افزود: در سال گذشته ۱۴ رویداد تبادل فناوری برگزار شد که طی آن ۱۰۵ صنعت بزرگ کشور، نیازهای خود را ارائه کردند و ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و مشتریان منعقد شد.

ملکی فر ادامه داد: رویداد امروز که دهمین رویداد در سال ۹۹ است، با محوریت تبادل فناوری در حوزه زبان و ادبیات  فارسی برگزار شده است. این رویداد از ابتدای بهمن ماه فعال و ارائه نیاز نهادها در این حوزه با همکاری وزارت ارتباطات شروع شد که ۹ نیاز از ۳ نهاد “بنیاد سعدی”، “بنیاد لغت نامه دهخدا”و “فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی” عرضه شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۶۷۳ شرکت در زمینه رفع این نیاز ها شناسایی شدند که از این تعداد ۱۲۴ شرکت برای رفع نیازها در این رویداد اعلام آمادگی کردند و با برگزاری ۴۱۰ نشست بین متقاضیان و عرضه کنندگان فناوری، در نهایت ۳۴ شرکت برای مذاکره در دور دوم  انتخاب شدند.

معاون توسعه صندوق نوآوری یادآور شد: در این رویداد ۴ تفاهم نامه و یک قرارداد بین تقاضا و عرضه منعقد خواهد شد.

انتهای پیام /

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا