لزوم آسیب شناسی آموزش مجازی دانش‌آموزان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی اظهار کرد: با شیوع کرونا آموزش از طریق فضای مجازی تبدیل به امری اجتناب ناپذیر شد. البته که در ابتدا مربیان و دانش آموزان آشنایی با فضای مجازی نداشتند و زمانی طول کشید تا آنها بتوانند با این فضا آشنا شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: این دوران یاد داد که نباید آموزش و حتی پرورش را منوط به حضور دانش آموزان در مدارس کرد و می توان آن را از طریق فضای مجازی هم پیگیری نمود. این فرصت و توفیق اجباری بود که همه مجبور شدند با فضای مجازی آشنا شده و آن را یاد بگیرند. البته در عین حال آسیب هایی هم داشت که باید به صورت جدی مدیریت شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برای کنترل آسیب های فضای مجازی می توان سیم کارت های رایگان کنترل شده در اختیار دانش آموزان و حتی تبلت های دانش آموزی ساخت داخل به آنها داد. همچنین لازم است بحث پرورش دانش آموزان نیز تقویت شود. چون در آموزش مجازی این بخش ضعیف بوده و به نوعی مغفول مانده است.

فلاحی یکی دیگر از آسیب های آموزش فضای مجازی را دسترسی نداشتن تمامی دانش آموزان به تبلت و گوشی های هوشمند دانست و توضیح داد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز از داشتن تبلت و گوشی هوشمند محروم بودند که مشکل بیش از ۲۰۰ هزار نفر آنها حل شد ولی هنوز نزدیک به سه میلیون دانش آموز با این مشکل روبرو هستند. پیشنهاداتی در بودجه داده ایم که امیدواریم بخشی از این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: در ادامه راه لازم است در آموزش و پرورش و حتی دانشگاه ها زیرساخت ها و بسترهای لازم برای استفاده هر چه بهتر از فضای مجازی تدارک دیده شود. معلوم نیست که کرونا آخرین مشکل باشد. ما باید برای همیشه آماده باشیم تا در صورت وجود مسئله ای آموزش از طریق فضای مجازی ادامه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: با توجه به اینکه مدارس در کلانشهرها در مقاطعی به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شدند می توان از فرصت آموزش مجازی استفاده کرد و از این به بعد در صورت وجود آلودگی هوا و تعطیل شدن مدارس به صورت حضوری، آموزش از طریق مجازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا