راه‌اندازی دوره پسا دکتری فناوری در دانشگاه‌های کشور

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، غلامحسین رحیمی در حاشیه دویستمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه یکی از موضوعاتی که مطرح شد، در خصوص تأسیس صندوق حمایت از توسعه علمی کشور بود که قبلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در حال حاضر در مرحله پیگیری برای تأسیس است.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به ارتباطی که فعالیت‌های این صندوق با وظایف قانونی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری دارد، مقرر شده است که شورای عتف از تشکیل این صندوق حمایت کند و اگر پیگیری خاصی لازم است نیز از طریق دبیرخانه شورا انجام شود.

رحیمی ادامه داد: مهمترین مأموریت صندوق حمایت از توسعه علمی کشور، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سطح کشور است که همه نهادهای علمی کشور که در زیر مجموعه وزارت علوم، وزرات بهداشت و دانشگاه آزاد قرار دارد را شامل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رساله‌ها و پایان‌نامه‌هایی که تقاضامحور بوده و در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور باشند، مشمول حمایت‌های این صندوق خواهند شد.

دبیر کل شورای عالی عتف دومین موضوع مطروحه در این جلسه را ارائه گزارشی از همکاری وزارت نفت با دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: وزارت نفت در این جلسه گزارش مفصلی در خصوص پیوند زدن نیازهای این وزارتخانه با توانمندی‌های نهادهای علمی مطرح کرد. وزارت نفت قراردادهایی را با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها منعقد کرده است و ۱۴ میدان نفتی برای انجام پژوهش در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به راه اندازی دوره پسا دکتری فناوری برای اولین بار در کشور در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت: در این جلسه همچنین پیشنهاد شد، با همکاری دستگاه‌ها و حمایت مالی آنها، دوره‌های پسا دکتری فناوری در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه با موضوعات نیازمندی‌های دستگاه‌ها راه‌اندازی شود تا از توانمندی‌های دانشگاه‌ها در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا