جزئیات ثبت نام در اولین جشنواره ترویج مسئولیت‌های اجتماعی

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقت شناسی، بر اساس برنامه سوم توسعه دانشگاه تهران هدف اصلی ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشگاه، تبیین وظیفه اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان در شناخت بیشتر موضوعات جامعه به خصوص ابر چالش‌ها و تلاش برای مشارکت در حل مشکلات موجود از طریق بهره گیری از دانش و ظرفیت‌های علمی دانشگاه است.

بر این اساس ارائه الگویی مناسب برای ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگ و خدمات اداری، تبیین مؤلفه‌های مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به جامعه و محیط زیست از جنبه علمی، معرفی و تجلیل از دانشگاهیان نقش‌آفرین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، تقویت انگیزه دانشگاهیان برای مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه، کمک به تحقق دانشگاه اجتماعی و مسئولیت‌پذیر از اهداف اصلی برگزاری جشنواره فوق اعلام شده است.

اولین جشنواره ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سه بخش علمی، ادبی و هنری و اعطای «تندیس مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران» برگزار خواهد شد.

در بخش علمی مقاله‌ در محورهای معرفی تجارب عملی ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشگاه‌های ایران و جهان، تدوین و ارائه الگوی مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاهیان، راهبردهای ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشگاه‌ها، نقش دانشگاه‌ها در توسعه و ترویج مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به جامعه و محیط زیست و سنجش نگرش‌ها و آگاهی مدیران و کارکنان دانشگاه درباره مسئولیت‌های اجتماعی از متقاضیان دریافت خواهد شد.

در بخش ادبی و هنری دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات عملی دانشگاه تهران می‌توانند آثار ادبی و هنری خود را برای شرکت در مسابقه ارائه کنند. این آثار باید در ارتباط با موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی باشد. آثار مورد نظر در بخش‌های فیلم و انیمیشن، کاریکاتور، عکس، نقاشی، گرافیک و اثر ادبی (شعر، داستان، نمایشنامه و فیلمنامه) دریافت می‌شود.

در بخش اعطای تندیس مسئولیت‌پذیری اجتماعی متقاضیان و تشکل‌­های دانشجویی دانشگاه تهران که در بازه زمانی بهمن ماه ۱۳۹۶ تا بهمن‌ماه ۱۳۹۹ فعالیت‌هایی در حوزه­‌های زیر انجام داده‌اند، می‌توانند در بخش مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور، مشارکت داوطلبانه در امدادرسانی حوادث غیر مترقبه، مشارکت در برگزاری برنامه‌­های فرهنگی برای ترویج فعالیت‌­های داوطلبانه و امور خیریه، مشارکت در بورسیه و حمایت از دانشجویان بی بضاعت و مستعد،  مشارکت در برنامه‌های حفاظت از محیط زیست و طبیعت (در راستای تحقق دانشگاه سبز)، ارائه خدمات داوطلبانه به جامعه در قالب نذر تخصص، تدریس داوطلبانه در کارگاه‌­های آموزشی علمی، فرهنگی و هنری، مشارکت در اردوهای جهادی و هجرت برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و تامین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو یا داشتن کارت اهدای عضو شرکت کنند.

دانش‌آموختگان نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، به شرط اینکه فعالیت داوطلبانه در زمان دانشجو بودن آنها انجام شده باشد. همچنین در زمان ارسال آثار از دانش ­آموختگی آنها بیش از یک سال نگذشته باشد و پرونده دانشجویانی که بیش از دو ترم متوالی مشروط شده­‌اند، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا