پیام هلن میرن بازیگر سرشناس انگلیسی به مناسبت روز جهانی تئاتر 2021

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، ۷ فروردین ۱۳۹۹ برابر با ۲۷ مارس روز جهانی هنرهای نمایشی است که از سال ۱۳۹۳ برای ثبت به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور مطرح و سرانجام در سال ۱۳۹۵ و در جلسه ۷۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم به ثبت رسیده است.

انیستیتو بین‌المللی تئاتر (آی.تی.آی) بزرگترین سازمان جهانی غیر دولتی در زمینه هنرهای نمایشی است و در سراسر جهان از جمله ایران بیش از ۹۰ شعبه دارد. این موسسه در سال ۱۹۴۸ بنیان گذاشته شد تا در زمینه بهبود و محافظت از هنرهای نمایشی در راستای اهداف یونسکو فعالیت کند. انیستیتو بین‌المللی تئاتر در همکاری با چهره‌های شاخص دنیای نمایش و البته سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز ۲۷ مارس را روز بین‌المللی تئاتر نامگذاری کرد. پس از آن و در دوره نخست روز بین‌المللی تئاتر در سال ۱۹۶۲، ژان کوکتو نمایشنامه‌نویس و کارگردان سرشناس فرانسوی نخستین پیام روز جهانی تئاتر را نوشت.

روز جهانی تئاتر برای جلب توجه عموم به قدرت و ارزش صحنه نمایش بنیان گذاشته شده است. بر اساس آنچه در سایت روز جهانی تئاتر آمده است این رویداد اهدافی چون ارتقا و ترویج هنر در سراسر جهان؛ آگاهی بخشیدن به مردم درباره ارزش این شکل از هنر؛ فراهم کردن امکان تبلیغ و ترویج آثار هنری جوامع تئاتری در سطحی گسترده تا افراد تاثیرگذار بر نظر مردم به ارزش این شکل از هنرها پی ببرند و از آن‌ها حمایت کنند و لذت بردن صرف از هنرهای نمایشی تبلیغ و ترویج می کند.

پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۲۱ آن هم بعد از پشت سرگذاشتن یک سال همراهی با همه گیری کرونا و تجریه متفاوت زیست هنرمندان صجنه نمایش و ارائه آثار متفاوت این هنر زنده، پویا و جریان ساز توسط بازیگر انگلیسی هلن میرن بازیگر شناخته شده تئاتر نوشته شده است.

هلن میرن تا کنون جوایز مختلفی را از معتبرترین رویدادهای جهان کسب کرده است. جایزه اسکار در سال ۲۰۰۷ و جایزه بفتا برای ایفای نقش «ملکه الیزابت دوم» در فیلم ملکه تنها بخشی از موفقیت‌های این بازیگر است. او بازی روی صحنه تئاتر را با نقشکلئوپاترا در تئاتر ملی جوانان آغاز کرد و بعد از آن به کمپانی رویال شکسپیر پیوست. میرن پس از چهار سال فوق‌العاده در این کمپانی، مسیر کاری خود را با همکاری با کمپانی پیتر بروک تغییر داد.

در انتظار هنرمندان تئاتر و فهمی تازه از دنیایی که در آن سهیم هستیم

این بازیگر در پیام خود برای روز جهانی تئاتر نوشته است: روزهای بسیار سختی بر اجرای زنده تئاتر گذشته است و نیز بر هنرمندان، تکنسین‌ها و همه صنعتگرانی که در یک حرفه مملو از تزلزل و بلاتکلیفی با اوضاع دست و پنجه نرم کرده‌اند و شاید همین تزلزل همیشگی، آن‌ها را برای زیست در دوران پاندمی با ذکاوت و شجاعت توانمندتر کرد.

میرن درادامه پیام خود آورده است: در این شرایط جدید، تخیل آن‌ها به راه‌هایی مبتکرانه، سرگرم کننده، موثر و الهام‌بخش ترجمه شد که البته بخش اعظمی از این اتفاق به واسطه اینترنت رخ داد. انسان‌ها از زمانی که در این کره خاکی بودند برای هم داستان تعریف کرده‌اند و تا زمانی که ما اینجا هستیم فرهنگ زیبای تئاتر باقی خواهد ماند.

این بازیگر در انتهای پیام خود آورده است: عطش خلاقانه نویسنده‌ها، طراح‌ها، خواننده‌ها، بازیگرها، موسیقیدان‌ها و کارگردان‌ها هرگز خاموش نخواهد شد و انگیزه‌هایشان در آینده‌ای نزدیک با یک انرژی جدید و فهمی تازه از دنیایی که در آن سهیم هستیم، شکوفا خواهد شد. بی‌صبرانه در انتظارم!

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا