سهم کتاب‌های الکترونیکی دانشگاه پیام نور افزایش می‌یابد

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از دانشگاه پیام نور، محمدعلی کریمی از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با هدف حمایت از دانشجویان در حوزه کارآفرینی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور با برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی استعدادهای خود را در بین دانشجویان و دانش آموختگان شناسایی کرده و از این ظرفیت‌ها در سال ۱۴۰۰ حمایت خواهد شد.

راه اندازی ۱۰ پژوهشکده تخصصی در دانشگاه پیام نور

وی شکل گیری پژوهشکده‌های دانشگاه را در سال ۱۳۹۹ رویکرد و ویژگی ارزشمندی دانست و گفت: ۱۰ پژوهشکده تخصصی در مناطق مختلف کشور در حوزه‌های مختلف بسته به شرایط و امکانات هر منطقه و اساتید توانمند شکل گرفته که هر کدام از آنها می‌تواند منشأ اتفاقات خوبی باشد و امید که در سال جدید به صورت عملیاتی شاهد بروز و ظهور دستاوردهای این پژوهشکده‌ها باشیم.

سهم کتاب‌های الکترونیکی افزایش می‌یابد

کریمی به تلاش دانشگاه برای کاهش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مقید به حضور فیزیکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش آموزش و گسترش آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه، سهم کتاب‌های الکترونیکی نیز رو به افزایش است و در آینده‌ای نزدیک تمام منابع مکتوب دانشگاه به صورت الکترونیکی قابل دسترس خواهد بود.

آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور شبکه ای می‌شود

وی با عنوان اینکه آزمایشگاه‌ها برای تسهیل دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه‌ها به صورت شبکه ای می‌شود، گفت: رویکرد مجازی آزمایشگاه‌ها، فرصت بسیار مناسبی برای تمامی دانشجویان در سراسر کشور خواهد بود که بتوانند از امکانات دانشگاه به نحو شایسته ای بهره مند شوند و در سال جدید این رویکرد با قوت بیشتری انجام خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور افزود: سمت و سوی پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور به سمت طرح‌های تقاضا محور و کاربردی است و در کنار بحث هم افزایی ضمن تعامل با سایر دانشگاه‌ها، وزارت خانه‌ها و مجموعه‌های خارج از دانشگاه، به صورت خاص و فعال‌تر از گذشته در حوزه مراکز رشد و نوآوری ورود خواهیم کرد.

شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور را متوقف نکرد

کریمی با عنوان اینکه سال ۱۳۹۹ را در شرایطی به پایان رساندیم که همه جامعه و به خصوص جامعه دانشگاهی هنوز هم شدیداً متأثر از بحران همه گیری کروناست، افزود: بیماری کرونا در عین حال که آثار و تبعات و جنبه‌های منفی زیادی داشت، منجر به رویکردهای متفاوتی هم در دانشگاه پیام نور شد.

وی افزود: رویکرد دانشگاه پیام نور در حوزه پژوهشی به اقتضای شرایط به نحوی اصلاح شد که بتواند با شرایط جدید خود را وفق دهد و بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی که به نوعی امکان فعالیت آنها به صورت غیرحضوری و در قالب مجازی ممکن بود را به این سمت سوق دادیم.

وی ادامه داد: حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه با رویکردهای خاص این دوران و به سهم خود در راستای ایفای نقش در زمینه موضوعاتی که مرتبط با شیوع بیماری کرونا بود، در بخش پیشگیری، تشخیص و درمان اقدامات گسترده‌ای انجام داد.

وی با عنوان اینکه در حوزه پژوهشی علاوه بر بحث‌ها و فعالیت‌های معمول، در کنار شرایط و بحران کرونا، فعالیت‌های متداول را در حوزه وبینار و همایش‌ها داشتیم، اظهار داشت: در این دوران، شکل گیری مرکز نوآوری و صنایع خلاق جلو رفت و این مرکز با محوریت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و در سال جدید فعالیت خود را به صورت رسمی شروع می‌کند.

گام‌های بلند دانشگاه پیام نور در حوزه کارآفرینی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به اقدامات مطلوب این دانشگاه در حوزه کارآفرینی گفت: این بسترسازی دانشگاه پابه‌پای دانشگاه‌های کشور و دنیا با رویکرد دستیابی به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به صورت جدی و قوی شکل گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد همه دانشگاه‌های دنیا به سمت کارآفرینی و ثروت آفرینی است و دانشگاه پیام نور با توجه به نوع سیستم آموزشی سنخیت خوبی با حوزه کارآفرینی خواهد داشت چرا که دانشجویان این دانشگاه با تسهیل شرایط آموزشی الکترونیکی می‌توانند اوقات فراغت و مفید بیشتری را برای الحاق به کارآفرینان داشته باشند.

کریمی با عنوان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم، تمایزات معیارهای گذشته در بین دانشگاه‌ها کم رنگ تر می‌شود، گفت: امروزه همه دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه کارآفرینی عرض اندام کنند و دانشگاه پیام نور نیز در این حوزه قدم‌های بزرگی برداشته است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا