دانش‌آموز کاشانی به مسابقه جهانی المپیاد جغرافیا راه یافت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سعید مکاریان نوش آبادی اظهار کرد: شانزدهمین دوره المپیادهای دانش آموزی جهانی جغرافیا در دنیا با هدف معرفی اهمیت این علم برگزار می‌شود که سال گذشته نخستین دوره آن در ایران برگزار شد.

وی افزود: محسن نماینده نیاسر از کاشان، یاسمن خلیلی از شیراز، فاطمه حیدری از پردیس و ساینا محمدیان از خرم آباد عضو تیم ملی دانش آموزی المپیاد جغرافیای ایران هستند که در مسابقات جهانی به میزبانی ترکیه شرکت خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: ایجاد انگیزه‌های فعال در مطالعات محیطی، مشارکت و تحقیق پیرامون موضوع جغرافیا به طوری که سبب افزایش کیفیت اطلاعات جغرافیایی دانش‌آموزان شود و نیز توسعه ارتباط اجتماعی جوانان بین کشورها و مشارکت و درک متقابل آنها از جمله اهداف برگزاری المپیاد جغرافی است.

وی تاکید کرد: علم جغرافیا، در مجموعه علوم بین رشته‌ای از جایگاه خاصی برخوردار است، زیرا رابطه بین انسان و محیط زندگی آنها را تبیین و تعریف می کند، بنابراین جغرافیای امروز را باید جغرافیای جامعه‌گرا، توصیف کرد.

مکاریان گفت: اولین دوره آموزشی المپیاد ملی جغرافیا با حضور ۴۰ نفر برگزار شد که در مرحله اول و دوم المپیاد جغرافیای کشوری صاحب رتبه‌های برتر شده بودند و از مجموع هشت نفر در دوره نهایی، چهار نفر اعزامی به المپیاد جهانی ۲۰۲۰ استانبول مشخص شد.

وی اظهار کرد: سیدعلی قیومی قمصری که موفق به کسب طلا در مرحله کشوری شده بود، در اردوی نهایی از شرکت در مسابقات جهانی باز ماند. 

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ هفدهمین دوره‌ المپیاد بین‌المللی دانش آموزی جغرافیا که قرار بود تابستان ۲۰۲۰ در کشور ترکیه برگزار شود، در سال جاری برپا خواهد شد.

بهپایگاه خبری موفقیت شناسی، اولین دوره المپیاد جغرافیا از سال ۱۹۹۶ برگزار شد که دوره‌های برگزاری آن از سال ۲۰۱۲ به طور سالانه تغییر پیدا کرد، اما اولین دوره المپیاد جغرافیا در ایران سال ۹۸ -۹۷ برگزار شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا