یک رمان تاریخی برنده جایزه ادبی اسپن وردز شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از روزنامه اسپن تایمز، جایزه ادبی اسپن وردز از چهار سال گذشته هر ساله به برترین اثر داستانی که به موضوعات مهم روز پرداخته باشد، اهدا می‌شود. مراسم اهدای این جایزه امسال به دلیل شیوع کرونا برای دومین سال پیاپی به صورت مجازی برگزار شد و جایزه ۳۵ هزار دلاری آن به رمان نگهبان شب از لوییس اردریچ، نویسنده ۶۶ ساله آمریکایی، رسید.

رمان نگهبان شب داستان نگهبان یک کارخانه جواهرسازی را روایت می‌کند که در دهه ۵۰ میلادی در قامت یک کنشگر اجتماعی از طرف مردمش و تمام مردمان بومی در آمریکا به واشنگتن می‌رود تا با قانونی مبارزه کند که به موجب آن دیگر قبیله‌ها و مردمانشان در قانون فدرال به رسمیت شناخته نخواهند شد.

رمان جهان را رها کن از رومان الم،حیات‌وحش جدید از دیان کوک و اگر دو بال داشتم از رندال کنان دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.

ماموریت جایزه ۳۵ هزار دلاری اسپن وردز، معرفی یک اثر ممتاز داستانی است که به یکی از معضلات روز بپردازد و قدرت ادبیات در تغییرسازی در جریان تفکر و فرهنگ را نشان دهد. جنبش تاریخی سال گذشته در اعتراض به نژادپرستی و نابرابری نهادینه شده در جهان، معیار اجتماعی بودن این جایزه را بیش از پیش برجسته کرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا