موفقیت دو پژوهشگر ایرانی در مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس

دو پژهشگر ایرانی با ساخت دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده اشیا در چهل و هشتمین دوره از مسابقات بین‌المللی اختراعات سوییس موفق به کسب رتبه سوم و مدال برنز شدند.

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سید مجتبی قرآنی و حسام الدین آتشی، پزشکان مخترع و پژوهشگران جوان ایرانی با اختراع دستگاه ضدعفونی کننده در برابر میکروارگانیسم‌های مختلف از جمله ویروس کرونا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این دور از مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس موفق به کسب رتبه سوم و مدال برنز از بین بیش از ٨٠٠ اختراع مطرح از کشورهای مختلف شدند.

سید مجتبی قرآنی روز شنبه افزود: با توجه به گسترش و همه گیری ویروس کرونا، بر آن شدیم تا دستگاهی طراحی کرده و بسازیم که قابلیت استفاده در اماکن مختلف از دانشگاه ها و ادارات گرفته تا پاساژها و مغازه ها و سایر اماکن عمومی و خصوصی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: این دستگاه با استفاده از پیشرفته ترین هوش مصنوعی جسم قرار داده شده درون دستگاه و ویژگی های آن را تشخیص داده و با توجه به آن، بهترین روش لازم در کوتاه ترین زمان ممکن برای ضدعفونی کردن جسم درون دستگاه را تعیین کرده و تا زمان اتمام فرآیند ضدعفونی و ایمن شدن کامل جسم، درب دستگاه باز نمی شود.

قرآنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم جهت دریافت پروانه تولید انبوه این دستگاه در داخل کشور انجام شده است. همچنین این اختراع در کشور آمریکا مراحل نهایی ثبت USPatent را طی می‌کند.

حسام الدین آتشی دیگر مخترع این دستگاه نیز توضیح داد: طبق آزمایش های صورت گرفته توسط آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و شرکت های معتبر کالیبراسیون، فرآیند ضدعفونی کنندگی در این دستگاه علیه جرم های شایع میکروبیال و به خصوص ویروس COVID-19 به صورت کاملا مطمئن انجام می شود.
وی تاکید کرد: این دستگاه هیچ نوع ماده آلاینده و دورریز تولید نکرده و برای محیط زیست و انسان کاملا بی خطر است.

وی مدعی شد: طبق بررسی های انجام شده توسط متخصصین حوزه اقتصاد سلامت، با توجه به هزینه پایین ساخت و استفاده از این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های ضدعفونی کننده روز دنیا، از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه بوده و نیز با توجه به در دسترس بودن قطعات لازم برای ساخت، امکان تولید و استفاده از آن در اقصی نقاط دنیا وجود دارد.

آتشی افزود: از برتری های این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های موجود، تلفیق هوش مصنوعی با پیشرفته ترین روش های ضدعفونی کنندگی است. به نحوی که در کوتاه ترین زمان ممکن با قدرت بسیار بالا اجسام درون دستگاه را به صورت ایمن ضدعفونی می کند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا