جایزه معتبر بیلی جیفورد کتاب متعلق به «کریگ براون» را برای جایزه 50 هزار پوندی سال 2020 انتخاب کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه معتبر بیلی جیفورد که برای تجلیل از ادبیات غیرداستانی اهدا می‌شود کتاب «یک دو سه چهار: بیتلز در زمان» نوشته کریک براون را شایسته دریافت جایزه ۵۰ هزار پوندی سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

نویسنده پرفروش و روزنامه‌نگار کهنه‌کار کریگ براون این جایزه را برای نوشتن زندگی‌نامه خاص خود از گروه بیتلز دریافت کرده است.

وی که شب پیش به عنوان برنده این جایزه معرفی شد به طور کل در کتابش نوع جدیدی از نوشتن زندگینامه را ارائه کرده است. او تصویری از ویژگی‌های خاص این چهار جوان شگفت‌انگیز را که موجب شد شهرتی جهانی به دست آورند در کتابش ارائه کرده و در عین حال داستان افرادی را که وارد مدار آنها می‌شوند به موضوع افزوده و با این کار تصویری زنده و آشکار از دنیای پرتلاطم دهه ۱۹۶۰ ارائه می‌کند.

کریگ در مصاحبه‌ای با وب سایت جایزه بیلی جیفورد گفت هدفش از نوشتن این کتاب انتقال تجربه و هیجان دوران بیتلز به مخاطبان امروزی بود و فکر کرد بهترین راه برای این کار، کنار هم نهادن بخش‌های مختلف زندگی آنها در چند فصل کوتاه به صورت منشورهایی در کنار هم است که در نهایت یک کلایدسکوپ یا زیبابین را ایجاد می‌کند.

کریگ براون نویسنده ۱۸ کتاب و روزنامه نگاری پرکار است. او خاطرات خودش را در کتاب «چشم خصوصی» از سال ۱۹۸۹ نوشته است. وی تنها فردی است که تاکنون موفق شده تا سه جایزه متفاوت مطبوعاتی را برای بهترین طنز، بهترین ستون‌نویس و بهترین منتقد در یک سال، دریافت کند. وی از یاداشت‌نویسان نشریاتی چون گاردین، تایمز، اسپکتیتور و دیلی تلگراف است. او اکنون برای دیلی میل می‌نویسد و با جدیدترین کتابش با عنوان «عزیز خانم: ۹۹ چشم‌انداز از زندگی پرنسس مارگارت» جایزه تیت بلک و جایزه ادبی هنری ساوت بانک اسکای را دریافت کرد.

مارتا کرنی رئیس هیأت داوران جایزه بیلی جیفورد درباره کتاب برنده «یک دو سه چهار: بیتلز در زمان» گفت: در تاریکی عمیق سال ۲۰۲۰، ما یک رشته نور کشف کردیم. این کتاب یک جشن پر از شادی، بی‌پرده و بصیرت‌آمیز از گروه بیتلز است؛ برداشتی کاملاً اصیل از سرزمین‌هایی آشنا. این کتاب همچنین نگاهی عمیق به موفقیت و شکست است. کریگ براون هنر بیوگرافی نویسی را از نو اختراع کرده و نظر داوران این رقابت را به اتفاق آرا مجذوب خود ساخته است.

هیأت داوران گفته است: کتاب کریگ براون به طرز معجزه‌آسایی راهی یافته است که بتوان موضوعی کاملاً آشنا یعنی بیتلز را در قالب یک زندگی‌نامه کاملاً ترکیبی روایت و یک زندگینامه غم‌انگیزتر و در عین حال خنده‌دارتر از هر گزارشی از این گروه را خلق کرد.

دیگر فینالیست‌های امسال این جایزه عبارت بودند از:

«ایده مغز: یک تاریخچه» نوشته متیو کاب

«اسپارتاکوس سیاه: زندگی حماسی توسن لوورتیور» نوشته سوندیر هازارسینگ

«اجسام ما، میدان نبرد آنها: آنچه جنگ با زنان می‌کند» نوشته کریستینا لمب

«بیگانه در شهر شوگون: زندگی یک زن در قرن نوزدهم ژاپن» نوشته امی استنلی

«تسخیر آلما فیلدینگ: یک داستان ارواح واقعی» نوشته کیت سامراسکیل

جایزه ادبی بیلی جیفورد که دربرگیرنده کتاب‌هایی غیرداستانی است شامل تاریخ، محیط زیست، علوم، ورزش، سفر، زندگی‌نامه، خاطرات و هر زمینه دیگری می‌شود. این جایزه پیش از این با عنوان «ساموئل جانسون» اهدا می‌شد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا