رونمایی از سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه رونمایی شد. 

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در این مراسم معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نیاز ویژه به هم افزایی بین دستگاهی در حوزه محیط زیست گفت: ورود محیط زیست به حوزه شورای فرهنگ عمومی در دولت دوازدهم صورت گرفت. 


ژیلا مهدی آقایی  افزود: بر این اساس برنامه فرهنگ حفاظت از محیط زیست تدوین و با همکاری دبیرخانه شورا و سازمان با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و در جلسه هفتصد و سی و ششم شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب و ابلاغ شد. 

وی تصریح کرد: در این سند هفت راهبرد و ۵۴ اقدام با هدف افزایش مشارکت های بین بخشی و بین دستگاهی تعریف شده است. 

سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست

شورای فرهنگ عمومی کشور با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست، به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه متوازن و پایدار و در اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، به منظور ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی لازم و نیز در راستای اجرای سیاستهای کلی حفاظت محیط زیست، ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی که در آن به محورهایی همچون ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام­‌مند منابع حیاتی، جرم انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز، نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق زیست محیطی مورد تاکید قرار گرفته است.

در این سند به مباحثی از جمله محیط زیست، حفاظت از محیط زیست، فرهنگ حفاظت از محیط زیست، آموزش محیط زیست، مسوولیت اجتماعی محیط زیستی، منابع حیات، آلاینده های محیط زیست، انرژی های پاک، اقتصاد سبز، سواد محیط زیستی، توسعه پایدار، شغل سبز، مدیریت سبز اشاره شده است.

هدف اصلی این سند حفاظـت از محیط زیست کشور و حفظ شرایط طبیعی ان از طریق ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست جامعه است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا