تامین ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی فرهنگیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد از پروژه تامین مسکن فرهنگیان در ۲۵۱ شهر تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، گودرز کریمی فر در این زمینه افزود: یک تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار کردن ۱۷۰ هزار فرهنگی واجد شرایط و فاقد مسکن منعقد شده است.

وی ادامه داد: از میان ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد، ۲۵ هزار فرهنگی واجد شرایط در حال واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مالک هر واحد مشخص شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی برخی از این واحدها ۳۰ تا ۳۵ است که تکمیل آنها نیز اجرایی می شود. مجری پروژه تامین مسکن فرهنگیان ستاد اجرایی فرمان امام است.

وی یادآور شد: اقدام ماندگار وزارت آموزش و پرورش در این پروژه این است که وام ثانویه حمایتی برای فرهنگیان تعریف شد.

مدیرکل رفاه و پشیبانی وزارت آموزش و پرورش درخصوص وام ثانویه حمایتی توضیح داد: وزارتخانه تفاهم نامه جداگانه ای با بانک ملی منعقد کرد تا آورده اولیه فرهنگیان برای پروژه تامین مسکن را که ۴۰ میلیون تومان بود، به حساب پروژه واریز کند.

کریمی فر ادامه داد: وام ثانویه حمایتی سبب می شود که پروژه برای تامین این مبلغ از سوی فرهنگیان معطل نشود و کار با سرعت و جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: این وام به صورت آنلاین و سروقت آورده اولیه را تامین کرده و تکمیل پروژه را با جدیت بیشتر دنبال کرده است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرار بر این است که تا اسفند سال ۱۴۰۰ این پروژه به اتمام برسد، وزارت آموزش و پرورش دستگاه بهره بردار است و سازنده نیست.

به گزارش ایرنا، مطالبه تامین مسکن فرهنگیان بارها در سال‌های متمادی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته است. آخرین بررسی ها نتیجه بخش بود و تفاهم نامه ای در آذر ماه سال ۹۸ بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد تا گامی در جهت فراهم‌ کردن شرایط برای خانه‌دار شدن فرهنگیان برداشته شود.

این تفاهم نامه در هفت ماده تهیه و تنظیم شد. موضوع این تفاهم‌نامه تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی کشور برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز ۳۲ استان کشور بود.

یکی از شروط این تفاهم نامه برای خانه دار شدن فرهنگیان این است که متقاضیان باید فاقد زمین و واحد مسکونی باشند، تاکنون از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید یا احداث مسکن استفاده نکرده باشند و فرم “ج” آنان در استعلام، سبز باشد نه قرمز.

افراد متقاضی باید متاهل، سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن یا حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشند و تاکید بر رعایت اولویت گروه‌های هدف، بانوان سرپرست خانوار و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با بیش از ۲۰ سال سابقه، زوجین فرهنگی و بازنشستگان است. بعد از این چهار گروه، افراد جدیدالاستخدام مشمول می شوند.

همچنین به متقاضیان تسهیلاتی تعلق می گیرد که البته شرایط ساخت، احداث و واگذاری این موضوع برعهده وزارت راه و شهرسازی است که در هر شهر و استان میزان تنوع وام متفاوت است و بانک عامل مسکن آن را عهده‌دار خواهد شد. موضوعاتی مانند متراژ واحد و وام گام‌های بعدی است که وزارت راه با بانک عامل مسکن آنها را مشخص می‌کند.

بر این اساس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفته بود که معیشت معلمان در دستورکار دولت است و بر اساس برآورد صورت گرفته ۱۷۰ هزار معلم فاقد مسکن هستند که باید برای خانه‌دار شدن آنها تلاش کرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا