تشکیل کار گروه وزارتی برای توسعه رشته‌های علوم پایه

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در وزارت علوم کارگروهی برای موضوع علوم پایه تشکیل شده است تا راهکارهای لازم برای رشد و توسعه این رشته‌ها تهیه شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، علی خاکی‌صدیق امروز چهارشنبه ۹ تیرماه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی گروه آزمایشی هنر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در جمع خبرنگاران در زمینه توجه به رشته‌های علوم پایه و عدم اقبال به این رشته‌ها گفت: این یک واقعیتی است که در سال‌های اخیر توجه به رشته‌های علوم تجربی بیشتر شده و علوم پایه به دلایل مجموعه‌ای از عوامل مغفول مانده است.

وی افزود: مجموعه‌ای از سیاست‌ها در کل کشور که آموزش عالی بخشی از آن است، موجب شده در درجه اول علوم پایه لطمه خورده است و داوطلبان کمتر به سمت این رشته‌ها می‌روند. از نظر کیفیت ورودی هم ما شاهد یک افت در سال‌های گذشته بوده‌ایم و این روند افت از ۱۵ – ۲۰ سال پیش آغاز شده است. در رشته‌های مهندسی و فنی هم همین طور است.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: در وزارت علوم یک کارگروهی برای موضوع علوم پایه تشکیل شده است و در حال بررسی این مسئله هستند که چکار می‌توان برای رشد و توسعه این رشته‌ها انجام داد. به هر حال مسئله سختی است چون موضوع عرضه و تقاضا است.

خاکی صدیق گفت: یکی از دلایل عدم اقبال به علوم پایه آن است که جامعه قبل از ورود به دانشگاه نظرات دانش‌آموزان دبیرستانی را شکل داده است. ضمن اینکه مسئله اشتغال دانش‌آموختگان در اختیار وزارت علوم نیست و راه حل آن یک موضوع فرا وزارتخانه‌ای است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا