افتتاح بیمارستان جامع زنان ارومیه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر بهداشت گفت: شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی بالاتر از نرم کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سعید نمکی امروز ۱۸ تیر ماه در آیین افتتاح بیمارستان جامع زنان ارومیه افزود: در سال های اخیر شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی زیر یک تخت بود که در حال حاضر با افتتاح بیمارستان های جدید شاخص تخت از متوسط کشوری که ۱‌.۶ است بالاتر رفته است.
وی تصریح کرد: با ساخت بیمارستان ۶۰۰تخت خوابی و افتتاح بیمارستان های اشنویه، نقده، شاهین دژ و پیرانشهر نرم تختخواب به ازای هزار نفر ۲ تخت می شود.
نمکی با تاکید به اینکه بیمارستان جامع زنان ارومیه یکی از مهمترین و بهترین بیمارستان  جامعه در کشور است، تصریح کرد: این بیمارستان عمومی با ۳۱۰ تختخواب کلیه امکانات تخصصی ، بستری ، تشخیص و پیشگیری بیماری های زنان را دارا است. 
وزیر بهداشت اظهارکرد: با افتتاح این بیمارستان شاهد کاهش مرگ و میر بر اثر بارداری و زایمان و کودکان و نوزادان خواهیم بود.
وی ادامه داد: با وجود شیوع کرونا در توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی کشور وقفه ای ایجاد نشد و در مدت یک سال  ۱۴ هزار تخت بیمارستانی و ۱۴۰۰پروژه بهداشتی و رفاهی در سطح کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا؛ بیمارستان جامع زنان و زایمان ارومیه در زمینی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۲۴ هزار متر مربع و در هشت طبقه با ۳۰۰ تخت بیمارستانی ساخته شده است. 

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا