برای سفارش تبلیغات بنری در موفقیت‌شناسی به «تریبون» مراجعه کنید

شرایط چاپ کتاب و دستورالعمل نگارش در انتشارات موفقیت شناسی

احتراما، برای حفظ ارزش علمی کتاب‌های ارزشمند فرهیختگان گرانقدر، موارد ذیل ایفاد می‌شود:

به‌طور کلی از مهم‌ترین اهداف چاپ کتاب، فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل اطلاعات در زمینه‌ی پژوهش‌های علمی، فنی و تخصصی در میان جامعه دانشگاهی و متخصصان و اعتلای سطح دانش نظری و علمی آنان و نیز تهیه‌ مجموعه‌ای مفید از اطلاعات است. ازاین‌رو، چاپ کتاب و مطالب ارزشمند اندیشمندان گرانقدر در این انتشارات منوط به دارا بودن یکی از ویژگی‌های ذیل است:

  1. کتاب‌هایی در اولویت انتشار قرار دارد که حاوی مطالب بدیع در زمینه‌های علمی و ترجیحا مبتنی بر تحقیقات نظری و عملی پیشرفته، همراه با نقد و بررسی در موضوعات مختلف علمی باشد و به طرح نظرهای جدیدی پرداخته و به نتایج تازه دست یافته باشند و یا پژوهش، تلخیص و استنتاج از برخی آثار برجسته‌ی علمی باشد و یا بایستی به‌دست آمده از مطالعات، تجربه‌ها و پژوهش‌های نویسنده یا نویسندگان باشد.
  2. کتاب‌ها با توجه به معیارهایی چون کیفیت، چگونگی تجزیه‌وتحلیل، نحوه اظهار نظر، نتایج به‌دست آمده، درج دقیق منابع و نیز با درنظر گرفتن جنبه‏‌های نوآوری، کاربردی، گستردگی و فراگیری آن‌ها، پس از داوری توسط اساتید صاحب نظر در هیأت علمی انتشارات مطرح و در مورد قبول یا رد آن تصمیم‌‏گیری خواهد شد.
  3. مسئولیت نتایج علمی نوشته به‌عهده نویسنده کتاب خواهد بود.
  4. درج منبع مطالب ضرروی است.
  5. نویسنده باید در هر زمانی که متوجه هر گونه خطا و بی‌دقتی در کتاب خود شود، نسبت به اصلاح و چاپ بعدی اقدام کند
  6. کتاب‌های ارسالی نباید به‌طور همزمان برای سایر انتشارات‌ها ارسال شده باشد.
  7. کتاب‌هایی که ترجمه است، حتما باید اطلاعات کامل، تصویری از جلد و شناسنامه آن کتاب جهت دریافت مجوزها ارائه شود.

نحوه داوری کتاب‌ها:

  1. داوران پس از بررسی اولیه، بلافاصله مدیرمسئول انتشارات را در جریان نتیجه آن قرار خواهند داد.
  2. داوران بر اساس مستندات علمی و استدلال کافی مندرج در کتاب‌ها، داوری می‌کنند و نقطه ‌نظرهای خود را با وضوح و به روشنی بیان می‌نمایند و در نهایت این مدارک به انتشارات و نویسندگان ارائه می‌شود و هرگز اعلام نظر سلیقه‌ای و شخصی نخواهد شد.

نحوه نگارش:

  1. کتاب‌های علمی که متن آن دارای (جدول‌،شكل‌، نقشه‌، نمودار، فرمول‌ و…) هست، همه موارد باید به‌طور كامل و دقیق با ذکر شماره، منبع و توضیح لازم درج شود. (اطلاعات نمودار  و شکل‌ها در پایین آن و اطلاعات جدول در بالای آن)
  2. منابع مطالبی که از (کتاب‌ها، نشریه‌ها، اینترنت، سخنرانی‌ها و…) استفاده کرده‌اید را در پاورقی و آخر کتاب قسمت منابع درج کنید، حتی اگر یک جمله باشد.
  3. در صورتی که برای ذکر منابع از ارجاع درون متنی برای کتاب استفاده می‌کنید، به این صورت بنویسید: بعد از جمله یا پاراگراف می نویسید: (نژادیان، 1397: 56-61) و همچنین در منابع مشخصات آن کتاب به‌صورت کامل به شرح ذیل درج می‌شود:

نژادیان، محمدعلی (1397)، موفقیت‌شناسی اقتصادی، چاپ اول، تهران: انتشارات موفقیت‌شناسی.

  • در صورتی که منبع از نشریات باشد:

 نژادیان، محمدعلی (1397)، «عنوان مقاله»، سال، شماره، نوبت چاپ، شماره صفحه.

  • اگر منبع اینترنتی باشد :

نژادیان، محمدعلی (1397)، عنوان خبر، نام خبرگزاری، تاریخ، کدخبر. و در ذیل آن، سمت جپ، لینک خبر درج می‌شود و در زیر لینک خط کشیده شود.

نکته1: می‌توانید از منابع درون متنی استفاده نکنید و با شماره در انتهای جمله، مشخصات منبع را در پاورقی بنویسید و در نهایت در منابع کتاب نیز درج کنید.

نکته2: در قسمت منابع در آخر کتاب منابع (کتب، اینترنتی، مقاله، سایت‌ها و …) جدا از هم نوشته شود .

  1. از لحاظ نگارش: براى فارسى لطفا فونت «بی نازنین»[1] و انگليسى «تایمز نیو رمن»[2] استفاده کنید و تیترهای فرعی «بی نازنین بولد» و تیترهای اصلی نیز «بی تیتر»[3] باشد.
  2. اندازه فونت فارسى، در متن ١٣ و در صورتى كه در متن فارسى، کلمه انگليسي هست،اندازه آن 11 باشد. همچنین پاورقی فارسی 10.5 و پاورقی انگلیسی 8.5 باشد. (البته پیشنهاد می‌شود، در متن از کلمات و اصطلاحات انگلیسی، عربی و… استفاده نشود و فقط در پاورقی آورده شود).
  3. اگر در متن، اصطلاح انگلیسی به فارسی وجود دارد، حتما در پاورقی، انگلیسی آن آورده شود.
  4. قواعدنگارش مخصوصا (نيم فاصله‌ها) رعايت شود، نقطه و ويرگول و مانند آن حتما بايد چسبيده به كلمه قبلى و يك فاصله با حرف بعدى داشته باشد و علامت استمرار «مى» مانند (می‌شود) بايد با نيم فاصله از فعل جدا شود. جهت نیم فاصله می‌توانید از «کنترل‌کی+ شیفت+ ات‌ساین»[4]  استفاده کنید.
  • در نهایت ضمن تشکر از توجه‌ فرهیختگان گرانقدر، خواهشمند است در صورت داشتن سوال‌های بیشتر با انتشارات تماس (09128237336) حاصل نمایید.

[1] B Nazanin

[2] Times New Roman

[3] B Titr

[4] Ctrl+Shift+@

برای ارتباط با انتشارات موفقیت شناسی اینجا را کلیک کنید.

برای سفارش تبلیغات بنری در موفقیت‌شناسی به «تریبون» مراجعه کنید
دکمه بازگشت به بالا