پایان رقابت‌ها و درخشش طلایی ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

انتشارات موفقیت‌شناسی

کاروان سردار دل‌ها در مسابقات پارالمپیک توکیو با کسب جایگاه دوازدهم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شنلسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی شانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک در توکیو به پایان رسید که کاروان ایران با نام سردار دل‌ها توانست از حیث مدال آوری بهترین دوره را پشت سر بگذراند و با کسب ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در جایگاه دوازدهم قرار بگیرد و بهترین نتیجه خود را به دست آورد.

این اتفاق در حالی رقم خورد که مسئولان کاروان ایران امیدوار بودند که در روز پایانی حتی بتوانند جزو ۱۰ تیم اول مدال آوری در پارالمپیک قرار بگیرند، اما شرایط طوری رقم خورد که این مسئله مهم محقق نشد و کاروان سردار دل‌ها با ۱۲ مدال طلا به کار خود پایان داد.

کاروان پارالمپیک کشورمان در حالی با ۶۲ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی، پارادوچرخه سواری، پاراوزنه برداری، پارا تکواندو، جودو، پاراکانو و پارادوومیدانی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرد که عملکرد رشته‌های ورزشی را مورد بررسی قرار دادیم.

والیبال نشسته مردان

تا پیش از مسابقات پارالمپیک توکیو هم این امیدواری وجود داشت که تیم ملی والیبال نشسته کشورمان بتواند همانند ادوار گذشته باز هم نشان زرین طلا را کسب کند و خوشبختانه شاگردان هادی رضایی توانستند با واگذاری تنها یک ست آن هم در بازی پایانی برابر تیم روسیه هفتمین مدال خود را در ادوار پارالمپیک کسب کنند.

اگرچه در ست سوم شرایط به صورتی رقم خورد که این  بازی به گره افتاد و تیم والیبال نشسته روسیه توانست یک ست از ایران در طول این رقابت‌ها بگیرد، اما ملی پوشان در ۲ ست بعدی  همانند بازی‌های گذشته خود توانستند نمایش دیدنی از خود نشان بدهند و در بام نخست پارالمپیک قرار بگیرند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در توکیو به اهتزاز در آورند.

بسکتبال با ویلچر

وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر از همان ابتدا مشخص بود که توقع کسب مدال از این تیم نمی‌رفت. همچنین حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک چندان قطعی نبود، اما با تمام گمانه زنی‌ها و مکاتبات انجام شده در نهایت تیم ایران توانست مجوز پارالمپیک را به دست آورد.

آن هم در شرایطی که مسئولان کمیته پارالمپیک کشورمان موافق حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک توکیو نبودند ، اما خیلی از بازیکنان لژیونر ایران با انتشار استوری‌هایی در فضای مجازی به نوعی اعتراضات خود را به این مسئله نشان دادند.

به هر حال این اعتراضات جواب داد و مسئولان کمیته پارالمپیک با حضور بسکتبال با ویلچر کشورمان در پارالمپیک توکیو موافقت کردند و تیم ملی بسکتبال در فاصله کوتاه تا مسابقات چند بازی تدارکاتی انجام داد.

اگرچه تیم ملی بسکتبال با ویلچرکشورمان در گروه سختی در پارالمپیک قرار داشت و قهرمان جهان و پارالمپیک در این گروه حضور داشتند، اما تیم ایران با چهره جوان شده پا به این رقابت‌ها گذاشت.

به هر حال تیم ملی بسکتبال با ویلچر با قبول ۴ شکست و تنها یک پیروزی برابر مراکش و قرار گرفتن در جایگاه چهارمی در گروهش برای کسب رتبه ۹ به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت که با پیروزی در این بازی و قرار گرفتن در جایگاه نهم به کار خود در مسابقات پایان داد.

پارا دوچرخه سواری

رشته ورزشی پارا دوچرخه سواری در پارالمپیک توکیو تنها یک نماینده داشت که آن هم بدون رهاورد خاصی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد تا روند ناکامی این رشته ورزشی تداوم داشته باشد.

پارا تیراندازی

در ابتدای مسابقات پارا تیراندازی در پارالمپیک توکیو، ساره جوانمردی مدال طلا گرفت و از او توقع می‌رفت که در روز پایانی هم بتواند دومین مدال طلای خوش رنگ خود را کسب کند، اما در فینال شرایط خوب پیش نرفت و او با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به کار خود پایان داد.

سمیرا ارم دیگر نماینده کشورمان هم در طول مسابقات پارالمپیک توکیو نتوانست نتایج خوبی در روز پایانی به دست آورد و بدون کسب مدال از مسابقات خداحافظی کرد.

پارا تیراندازی با کمان

زهرا نعمتی توانست با کسب سومین مدال طلای خود در مسابقات پارالمپیک توکیو هت تریک کند. البته نعمتی و غلامرضا رحیمی  نتوانستند در بخش تیمی نتیجه بگیرند و آن‌ها با باخت در مرحله نیمه نهایی برابر تیم ملی ایتالیا و شکست برابر تیم چین رتبه چهارم را کسب کرد.

پارا وزنه برداری و پارا دو و میدانی

ورزشکاران ما در رشته‌های ورزشی پارا وزنه برداری و پارا دو و میدانی در مسابقات پارالمپیک توکیو خوش درخشیدند. همان طور که مسئولان قول دادند تیم ایران با سبد پر مدال به ایران بازخواهد گشت این اتفاق رخ داد و این ۲ رشته ورزشی در طول مسابقات خوش رنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کردند.

اگرچه جای خالی مرحوم سیامند رحمان هرکول ایرانی و قوی‌ترین مرد جهان  در این مسابقات به شدت احساس می‌شد و منصور پور میرزایی نتوانست جانشین شایسته‌ای برای این ورزشکار شود و مدال نقره مسابقات را کسب کرد.

ورزشکاران پارا دو و میدانی کشورمان در مسابقات پارالمپیک توکیو بیشترین مدال را در بین سایر رشته‌های ورزشی به دست آوردند. امیر خسروانی در پرش طول، مهدی اولاد در پرتاب وزنه، سعید افروز در پرتاب نیزه، حامد امیری در پرتاب نیزه و هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه مدال طلای پارالمپیک را کسب کردند.

علاوه بر این، امان الله پاپی در پرتاب نیزه، علیرضا مختاری در پرتاب وزنه، مهدی اولاد در پرتاب دیسک، علی پیروج در پرتاب نیزه، صادق بیت سباح در پرتاب نیزه و سجاد محمدیان در پرتاب وزنه مدال نقره مسابقات پارالمپیک توکیو را به دست آوردند.

پارا تکواندو

اصغر عزیزی اقدم و  رایحه شهاب نمایندگان پاراتکواندو کشورمان در مسابقات پارالمپیک توکیو بودند که عزیزی اقدم  با مدال طلا و شهاب با رتبه چهارم به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.  

به هر حال  عزیزی اقدام با کسب مدال طلا باعث شد که توجهات به پاراتکواندو بیشتر شود.

پارا جودو

وحید نوری و محمدرضا خیرالله نمایندگان پاراجودو کشورمان در پارالمپیک توکیو بودند که هر ۲ ورزشکار ما مدال طلای این رقابت‌ها را گرفتند.

پاراکانو

اسلام جاهدی و شهلا بهروزی نمایندگان پاراکانو کشورمان در پارالمپیک توکیو بودند که با رتبه‌های نهم و هفتم به کار خود در این مسابقات پایان دادند.

در مجموع عملکرد کاروان سردار دل‌ها  در پارالمپیک توکیو از لحاظ مرغوبیت مدال استثنایی بود و کاروان کشورمان توانست همانند پارالمپیک لندن یک نتیجه فوق  العاده به دست آورد و در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

توقع از مسئولان ورزش کشورمان می‌رود که با توجه به درخشش پارالمپین‌های کشورمان در توکیو شرایطی فراهم کنند که ورزشکاران در پارا آسیایی ۲۰۲۲ با تعداد زیادی حضور یابند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا