ابلاغ دستورالعمل طرح مهارت آموزی در دوره اول متوسطه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دستورالعمل«طرح مهارت آموزی در دوره اول متوسطه» از سوی معاونت آموزش متوسطه، به اداره کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، وزارت آموزش و پرورش، در راستای اجرای برخی فعالیت‌های زیرنظام برنامه درسی از سندتحول بنیادین و تقویت آموزش های مهارتی و توانمندسازی منابع انسانی جامعه، از سوی معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «طرح مهارت آموزی در دوره اول متوسطه» برای اجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به اداره کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ شد.

در این دستورالعمل به «مهارت‌های پایه»، «مهارت‌های وحرفه‌ای در سطوح مقدماتی و پیشرفته»، «مراکز آموزش مهارتی» و «دبیران مهارتی» توجه ویژه ای شده است.

 براساس این دستورالعمل، از اهداف کیفی «طرح مهارت آموزی» می توان به ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت آموزی و کیفیت بخشی به آموزش دروس کار، فناوری، فرهنگ و هنر اشاره کرد و «کسب حداقل یک مهارت وحرفه‌ای برای هر دانش آموز»، آموزش صددرصد دانش آموزان پایه هفتم و هشتم»، آموزش صددرصد دبیران مهارتی» و «تجهیز صددرصد مراکز آموزش مهارتی» را  به عنوان اهداف کمی این طرح برشمرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا