چگونگی حفظ خانواده از آسیب‌های کرونا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاد جامعه‌شناسی با اشاره به تغییر ذهنیت و نگرش انسان ها نسبت به زندگی با شیوع ویروس کرونا، گفت: بیشترین آسیب ها متوجه نهاد خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، مهرداد توکلی راد شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه کرونا بیش از اینکه یک پدیده پزشکی باشد پدیده‌ای اجتماعی است، اظهار کرد:کرونا زندگی اجتماعی و فردی مردم را تغییر داده و روحیات فرهنگی به وسیله شیوع آن تغییر کرده و بشر را از مصرف زدگی به ذخیره بیشتر مصارف خود سوق داد.

استاد جامعه‌شناسی به تغییر ذهنیت انسان‌ها نسبت به زندگی با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین آسیب‌های کرونا مربوط به نهاد خانواده است و احساس ناامنی و دلهره و سوگ ابراز نشده در خانواده‌ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها در دوران کرونا، عنوان کرد: سالمندان و سرپرستان خانواده بیشترین آسیب را دیده‌اند اما در مجموع همه افراد به ویژه زنان و کودکان بسیار تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند.

توکلی با بیان اینکه اضطراب و انزوای اجتماعی یکی دیگر از آسیب‌ها در دوران کرونا است، گفت: کرونا انزوا، روان باختگی حاصل از ترس ابتلاء به ویروس و در نهایت جان باختگی را در پی دارد اما باید بدانیم که کرونا جزئی از زندگی ما شده و همزیستی با آن را باید آموخت.

استاد دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر است، افزود: نحوه استفاده از تکنولوژی باید به گونه‌ای مدیریت شود که آسیبی به ما نرساند.

وی با اشاره به اینکه ایران قوانین متقن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ندارد، بیان کرد: شایعات منتشر شده در فضای مجازی آسیب‌های روانی زیادی را در دوران کرونا متوجه خانواده‌ها کرد لذا یادگیری سواد رسانه‌ای از ضروریات زندگی امروزی است.

توکلی با بیان اینکه کرونا سبک جدید زندگی فردی و اجتماعی را ایجاد کرد که به آسانی قابل تغییر نیست، تصریح کرد: باید مواهب و نکات مثبت کرونا مانند رعایت بیشتر بهداشت و توجه به اهمیت محبت کردن، را بیشتر مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا