اداره مهدهای کودک باید به آموزش و پرورش واگذار شود/ ۹۳ درصد مهدکودک‌ها خارج از اختیار بهزیستی!

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، احمد حسین فلاحی؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش اظهار کرد: مهدکودکها ابعاد مختلفی دارند و تربیت کودک  جزو وظایف آموزش و پرورش است.

وی افزود: وضعیت مهدهای کودک باید قطعی شود و  یک وحدت از مدیریت را شاهد باشیم از زمان تولد تا ورود به دبستان، دوره‌های مهم تربیت و شکلگیری شخصیت کودک است و در حال حاضر مهدکودک‌ها وضعیت قابل قبولی ندارند، بخشی از آنها تحت پوشش بهزیستی و بخشی نیز تحت پوشش سازمان‌های دیگر هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسئولان آموزش و پرورش و بهزیستی برگزار شد در رابطه با این موضوع صحبت شد، بهزیستی می‌گوید 7 درصد مهدهای کودک در اختیار اوست و 93 درصد خارج از اختیار آنهاست که در حیطه آموزش و پرورش، واحدهای شخصی و ادارات سازمانی است هم‌اکنون بیشتر بخش‌ها برای خود مهدکودک ایجاد کرده‌اند.

حسین فلاحی ادامه داد: متولی اصلی مهدهای کودک، آموزش و پرورش است؛ مهدکودک صرفاً مراکز خدماتی نیست بلکه مراکز آموزشی و پرورشی هستند.

وی بیان کرد: این موضوع مجدداً در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد تا مدیریت مهدهای کودک در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و باید ببینیم این وزارتخانه چه تدابیری در این باره اتخاذ کرده است.

بهزیستی

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا