راه‌اندازی دوره دکتری عمومی/ تخصصی داروسازی در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برای نخستین بار در کشور آیین‌نامه پذیرش دانشجو برای دوره دکتری عمومی/ دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/Ph.D) تصویب شد. دانشجویان داروسازی می‌توانند از عمومی به تخصصی مستقیم ادامه تحصیل دهند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، آئین‌نامه پذیرش دانشجو برای دوره دکتری عمومی/ دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/Ph.D) در راستای سیاست‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در جهت استفاده از روش‌های نوین در جذب فراگیران برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف آموزش عالی به نحوی که علاوه بر ایجاد انگیزه و تشویق افراد مستعد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، مسیر ورود آن‌ها را تسهیل و تسریع کند و طول تحصیل را نیز تعدیل کند، تدوین شد.

همچنین ایجاد شفافیت بیشتر در نحوه پذیرش دانشجو برای مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر اهداف آیین‌نامه پذیرش دانشجو برای دوره دکتری عمومی/ دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/Ph.D) است.

فلسفه تدوین این دوره، تسهیل و تسریع در انتخاب دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی برای ورود به دوره دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته‌های مختلف داروسازی است. به‌نحوی‌که ضمن فراهم آوردن امکان انتخاب شایسته‌ترین افراد برای ورود به این مقطع، موجب کوتاه‌تر شدن دوره تربیت نیروی متخصص موردنیاز نیز شود.

اهداف دوره دکتری عمومی/ دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/Ph.D) شامل «تربیت نیروی انسانی متخصص در حیطه داروسازی و علوم دارویی»، «کوتاه کردن طول دوره جهت تربیت افراد موردنیاز کشور»، «تسهیل انتخاب افراد شایسته برای ورود به دوره‌های تخصصی»، «تسهیل ورود به دوره‌های تخصصی برای متقاضیان» است.

طول دوره دکتری عمومی/ دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/Ph.D) بسته به رشته تخصصی از ۹ تا ۱۱ سال خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا