محمدمهدی اسماعیلی: در هر استان یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه‌اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه هنرستان‌ها در چهارسال آینده ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم در هر استان یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه (سوم مهر) در آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان‌های هنرهای زیبا تهران که به صورت نمادین در هنرستان موسیقی دخترانه برگزار شد، آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و یاد علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای را که در یک حادثه آتش‌سوزی جان ۲ نفر را نجات داد اما دچار سوختگی بالای ۹۰ درصد شد و درگذشت،گرامی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: توسعه هنرستان‌ها در چهارسال آینده ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم در هر استان یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود تا شاهد هنرمندان بزرگی در همه عرصه‌ها باشیم.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم ستاد ملی مقابله با کرونا در یک ماه گذشته، تلاش برای پیوند تاریخی و نسلی در آغاز ماه مهربانی‌ها و دانش‌افزایی در این مرز و بوم بود.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در کشور از سرعت خوبی برخوردار است و در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی با بیان اینکه با واکسیناسیون، اطمینان نسبی و ایمنی برای کادر آموزشی، مدیران و حتی سرویس مدارس انجام شد، گفت: بخشی از مدارس، فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کردند و روند برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی ادامه می‌یابد تا بعد از تکمیل واکسیناسیون، روال عادی مدارس آغاز شود.

وی ادامه داد: در تجارب آموزشی، اولین جایی که بسته می شود و آخرین جایی که گشایش می یابد، مدرسه است. مدرسه و آموزش بر خلاف حوزه های صنفی، تجاری، ورزشی و سایر فعالیت ها حساسیت بسیار بالایی دارد و فرایند آموزش حضوری را باید حفظ کرد.
اسماعیلی، انتقال مطالب را بخشی از فرایند آموزشی دانست و تاکید کرد: بخش اصلی آموزش، حضور و اجتماعی شدن دانش آموزان است که در مدرسه شکل می گیرد و دانش آموزان برای آینده کشور ساخته می شوند.

عضو کابینه سیزدهم در ادامه با گرامی داشتن نام و یاد علی لندی، نوجوان فداکار ایذه ای، گفت: در روزهای گذشته اتفاق مهمی رخ داد و یک دهه هشتادی قهرمان و دانش آموزی موفق را از دست دادیم.

وی اظهار داشت: این نوجوان، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را برای ما زنده کرد، رزمندگانی که در همین سن و سال مانند شهید فهمیده ها به شهادت رسیده بودند. نام و یاد علی لندی، در کتاب قطور افتخارات این مرز و بوم به ثبت رسید. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توسعه هنرستان ها در کشور، بیان کرد: حضورم در این آیین به معنای اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه کمی و کیفی هنر آموزی در دوره دولت جدید و احترام به همه اصحاب هنر، استادان، معلمان و هنر آموزان است.

آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان‌های هنرهای زیبا در هنرستان دخترانه موسیقی تهران صبح امروز شنبه (سوم مهرماه) با حضور محمد مهدی اسماعیلی،برگزار شد. محمد شالویی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، سید محمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این آیین حضور یافتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زنگ آغاز تحصیل هنرجویان این هنرستان را به صورت نمادین نواخت و از ۱۲ برگزیده کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گروه آزمایشی هنر که به رتبه‌های زیر ۱۰۰ دست یافتند، تقدیر کرد.

سال تحصیلی در این هنرستان به صورت مجازی آغاز شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا