پارلمان چین برای والدین کودکان بدرفتار یا مجرم، مجازات در نظر می‌گیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پارلمان چین اخیرا پیش نویس قانونی را ارائه کرده که به موجب آن برای والدینی که کودکان آنها رفتارهای خیلی بد از خود نشان داده یا مرتکب جرمی می شوند، مجازات‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در پیش نویس قانون ارتقاء آموزش خانواده، در صورت مشاهده سوءرفتار شدید یا ارتکاب جرم از سوی کودکانِ تحت مراقبت والدین، سرپرستان این کودکان توبیخ شده و می بایست در برنامه های راهنمای آموزش خانواده شرکت کنند.

ژانگ تیه‌وی، سخنگوی کمیسیون امور قانونگذاری در کنگره ملی خلق چین (NPC) گفت: دلایل زیادی برای رفتارهای نامناسب نوجوانان وجود دارد و فقدان یا آموزش نامناسب خانواده از علل اصلی آن محسوب می شود.

همچنین پیش نویس قانون ارتقاء آموزش خانواده که این هفته در جلسه کمیته دائم کنگره ملی خلق چین مورد بررسی قرار خواهد گرفت از والدین می خواهد که برای فرزندانشان زمانی را برای استراحت، بازی و ورزش ترتیب دهند.

پکن امسال اقدامات قاطعانه ای از جمله مقابله با اعتیاد جوانان به بازی های آنلاین که اصطلاحا نوعی “ماده مخدر روحی” تلقی می شود و همچنین مقابله با تقلید کورکورانه از سلبریتی های اینترنتی را انجام داده است.

در ماه های اخیر نیز وزارت آموزش و پرورش چین ساعت بازی های آنلاین را برای خردسالان محدود کرده و آن ها تنها اجازه دارند که این بازی ها را به مدت سه ساعت در هفته در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات (یک ساعت در هر روز) انجام دهند.

همچنین این سازمان تکالیف منزل دانش آموزان را کاهش داده و تدریس دروس اصلی را پس از زمان حضور دانش آموزان در مدرسه و در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات دیگر (در قالب تدریس خصوصی) در این کشور ممنوع کرده است زیرا مقامات چین نگران تحت فشار قرار گرفتن کودکان به خاطر بار سنگین مسوولیت های تحصیلی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو نیوز، مقامات چین در عین حال از پسران و مردان جوان این کشور خواسته‌اند که به تبعیت از مد، از ظاهر و رفتارهای غیرمتعارف و زنانه برای مردان پرهیز کرده و رفتار و پوشش مردانه تری داشته باشند و در همین راستا نیز وزارت آموزش وپرورش این کشور از مدارس خواست تا ورزش های مردانه تری مانند فوتبال را در مدارس تبلیغ کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا