مهم ترین دستاورد جشنواره اندیشمندان جوان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، محمود کمره ای در اختتامیه چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره، افزود: در دنیا مهمترین ذخایر، نیروی انسانی است و در میان نیروی انسانی، جوانان ارزشمندترین ذخایر هر کشوری به شمار می‌روند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به اندیشمندان و دانشمندان جوان دانست و خاطر نشان کرد: این جشنواره از سوی بخش خصوصی برگزار می‌شود که در آن از ایده پردازی جوانان حمایت می‌کند، معمولا در سیستم‌های آموزشی کمتر به بخش‌های کارآفرینی توجه می‌شود و تنها به موضوعات تئوری علمی تاکید می‌شود ولی این جشنواره در جهت هدایت جوانان به سمت تبدیل علم به محصول و فناوری گام برداشته است.

کمره‌ای اظهار کرد: هدایت اندیشمندان به سمت کارآفرینی موجب ارتقای جایگاه اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد شد و این اقدامی است که جزو مسوولیت‌های ما است.

رییس بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اشاره به جوایز اعطا شده به تیم‌های برتر این جشنواره خاطر نشان کرد: این جشنواره در  کنار جوایز نقدی، حمایت‌هایی را برای پیشبرد و توسعه ایده‌های فناوری برای برترین‌‎ها در نظر گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ۴ دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، افزود: در دور اول ۴۲۱ ایده، در دور دوم ۶۳۷ ایده، در دور سوم ۳۱۶ ایده و در دور چهارم ۴۱۱ ایده ارسال شده است و گرنت‌هایی که برای ایده‌های برتر از سوی بنیاد نیکوکاری جمیلی اعطا می شود، بیشتر انگیزشی است. ایجاد اشتغال تنها بخشی از دستاوردهای این جشنواره است و ایجاد انگیزه و امید مهمترین دستاورد آن به شمار می رود.

همچنین ابراهیم جمیلی، رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال آینده در تلاش هستیم که این جشنواره به حوزه دانش آموزی وارد شود، افزود: برگزاری جشنواره یعنی انجام کار سخت و جشنواره برای افرادی است که می‌خواهند کار سخت انجام دهند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره بتواند در آینده به جاودانگی برسد، اظهار کرد: پنجمین جشنواره در ۱۴۰۰ به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

جمیلی با بیان اینکه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان قرار  نیست تنها در مجلات و رسانه‌ها خلاصه شود، بلکه محلی برای پیوند علم و ثروت است، ادامه داد: از این رو درهای این جشنواره به روی همه کسانی که می‌خواهند در راستای اعتلای کشور و ثروت آفرینی برای آن تلاش کنند، باز است.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا