بانوان تحصیل‌کرده می ‌توانند بسیار خلاقانه کارآفرینی کنند

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، سید فیروزه صالحی‌فرد با بیان اینکه از سال ۹۱ حرفه سرمه‌دوزی را آموزش دیدم، اظهار کرد: از همان ابتدا در یک کارگاه خانگی کوچک به انجام این حرفه مشغول بودم، در سال ۹۵ در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شهرکرد در رشته طراحی دوخت مشغول به تحصیل شدم و در کنار تحصیل به این حرفه نیز ادامه دادم.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: مسئولان دانشگاه وقتی تولیدات من در حوزه سرمه را دیدند، پیشنهاد داند این حرفه را به دانشجویان طراحی دوخت نیز آموزش دهم و این کار به‌عنوان واحد کارورزی آن‌ها در نظر گرفته شود، چهار ترم متوالی وسایل موردنیاز برای انجام سرمه‌دوزی را تهیه و در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار می‌دادم و همزمان آموزش این کار نیز انجام می‌شد.

وی در خصوص احداث کارگاه سرمه‌دورزی در شهر بهرام‌آباد از توابع شهرستان شهرکرد، عنوان کرد: درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷ ارائه دادم و این کارگاه تشکیل شد، هم‌اکنون چهار نیرو به‌صورت ثابت و ۱۵ نیرو به صورت پاره‌وقت در این کارگاه مشغول به‌کار هستند.

صالحی‌فرد اضافه داد: این کارگاه سرمه‌دوزی با تسهیلات ۱۰۰ میلیون‌تومانی راه‌اندازی شد، اگر مسئولان حمایت لازم را انجام دهند امکان گسترش کارگاه و اشتغال حداقل ۴۵ نفر نیز وجود دارد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه محصولات تولیدی در کارگاه سرمه‌دوزی من از کیفیت بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: خوشبختانه قبل از شیوع کرونا این محصولات در نمایشگاه‌های کشوری عرضه و فروش بالایی داشت، همچنین فروش محصولات سرمه در استان یزد باتوجه به توریستی بودن این شهر قبل از کرونا فوق‌العاده بالا بود.

وی یادآور شد: بانوان تحصیل‌کرده در بحث کارآفرینی می‌توانند بسیار موفق و خلاقانه عمل کنند، به‌طور مثال در من بر روی لباس اقوام مختلف سرمه‌دوزی انجام دادم و مورد استقبال بانوان کشور و بازرگانان کشور ترکیه قرار گرفت، همین مسئله موجب شد برای ادامه کار تشویق شوم.

صالحی‌فرد با اشاره به اینکه در ابتدای کار هیچ پشتوانه مالی نداشتم، گفت: ابتدا از یک کارگاه خانگی کوچک کار سرمه‌دوزی را آغاز کردم، اما با معرفی به صندوق کارآفرینی یک تسهیلات جزیی برای خرید مواد اولیه دریافت کردم و به مرور کار را توسعه دادم.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه محصولات تولیدی در حوزه سرمه را به خارج از کشور صادر می‌کردم و کارت بازرگانی نیز دارم، بیان کرد: اگر مسئولان بتوانند کارآفرینان را در امر صادرات محصولات تولیدی در حوزه صنایع‌دستی یاری کنند، این مسئله موجب رونق در عرصه تولید می‌شود.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا