پایش توانمندی شغلی زنان و خانواده های استان سمنان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، مهسا شاه حسینی در بازدید از دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان سمنان و نشست با رئیس و معاونین این نهاد گفت:جهاددانشگاهی یکی از نهادهای موفق آموزشی و پژوهشی و همچنین فرهنگی در کشور است که تا پیش از این در اجرای طرح ملی توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار با دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان همکاری بسیار خوب و تأثیرگذاری داشته است، در طرح ملی مشاغل خانگی نیز با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری می کند.

وی گفت: مشاغل خانوادگی و کسب و کارهای خرد و پایدار یکی از اهداف دفتر امور زنان و خانواده است که مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان مشاغل خانوادگی و کسب و کارهای خرد و پایدار یکی از اهداف دفتر امور زنان و خانواده است، که موضوع اشتغال و توانمند سازی بانوان و خانواده های هم استانی یکی از اثر گذارترین عوامل در افزایش نرخ ازدواج و جوانان خواهد بود.


رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در بحث توسعه مشاغل، کارآفرینی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی جهت توسعه مشاغل خانگی، خانوادگی و کسب و کارهای خرد اقدامات خوبی انجام داده است و این موضوع را به عنوان یک رسالت و وظیفه برای خود می داند.

حسن رهایی با بیان اینکه سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 1300 نفر است، ادامه داد: تا کنون 1700 نفر در استان سمنان در قالب طرح ملی مشاغل خانگی رصد و پایش شده اند و اطلاعات شغلی آن ها جمع آوری شده است.

وی افزود: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود استفاده خواهد کرد، امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

علی منصفی راد با اشاره به اجرای موفق طرح توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار در استان سمنان که از سال گذشته آغاز شده است، گفت: سهمیه استان سمنان در طرح قبلی، 79 نفر از زنان سرپرست خانوار با شرایط خاصی مانند اینکه تحت تکفل و تحت حمایت نهادی نباشند بود، اما در این طرح، سهمیه استان سمنان 1300 نفر است و مشمول آقایان نیز می شود و تنها محدودیتی که وجود دارد برای افراد زیر 18 سال و شاغل و دارای بیمه کارفرمایی است.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا