سید مجید پور احمدی: تعامل با مجلس موجب رونق هرچه بیشتر اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور می شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق هنر: دولت با حمایت‌هایی نظیر تامین تسهیلات، بخش فرهنگ و هنر را تقویت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مشاور وزير و مديرعامل صندوق اعتباري هنر در نشست ميان مسئولان فرهنگي با اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جزئيات و تشريح دستاوردهاي مثبت نشست، ضمن قدرداني از نمايندگان محترم و فرهيخته مجلس، گفت: در اين نشست ضمن ارايه گزارشي توسط وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به ويژه در موضوع زير ساخت های سينما همراه با چالش های موجود نيز مطرح شد. سید مجید پور احمدی با اشاره به پایین بودن ارزش افزوده محصولات فرهنگی و هنری و از سوی دیگر هزینه بر بودن تولیدات فرهنگی و هنری برای جامعه متقاضی در مقابل میزان فروش بخش فرهنگ و هنر ، گفت: دولت با حمایت هایی نظیر تامین تسهیلات، بخش فرهنگ و هنر را تقویت خواهد کرد.

وی یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم را توجه ویژه به حوزه اقتصاد و فرهنگ دانست و افزود: رویکرد جدیدی برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در مجموعه وزارت ارشاد درحال شکل گیری است.

با برنامه ریزی انجام گرفته به دنبال آن هستیم تا از طریق منابع ارزان قیمت همراه با حمایت های سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار و همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید، اصحاب فرهنگ وهنر را مورد حمایت جدی خود قرار دهیم.

هدف ما در صندوق اعتباری هنر این است که با بسترسازی و رفع موانع، مسیر فعالیت هنرمندان کشور را در توسعه صنایع فرهنگی و هنری هموار سازیم. با فراهم ساختن زمینه توانمند سازی هنرمندان کشور، نیاز به حمایت های مقطعی نیز کاسته می شود.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با عنایت به تعامل و‌نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و ورود این کمیسیون به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، این امید هست تا نگرش مجموعه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر یک نمود بیشتری به خود بگیرد.

پوراحمدی درعین حال اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات با بانک های عامل و سایر بخش ها و‌موسساتی که قادر به حمایت از بخش فرهنگ و هنر هستند در این مسیر حضور موثری داشته باشد.مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه اقتصادی و مالی از بخش فرهنگ و هنر، بزودی شاهد رشد و‌توسعه به ویژه حوزه زیر ساخت های سینما و دیگر عرصه ها باشیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
صندوق اعتباری هنر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا