آناهیتا والی: مادران باردار از لیزر و بوتاکس استفاده نکنند

انتشارات موفقیت‌شناسی

متخصص و عضو انجمن پوست و موی ایران درباره نگهداری بهینه پوست در دوران بارداری گفت: مادران در این دوران از بوتاکس، فیلر و انواع لیزر استفاده نکنند و زیر نظر متخصص پوست و مو راهکارهای مناسب را جویا شوند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، آناهیتا والی روز پنجشنبه و به مناسبت هفته ارتقای آگاهی در دوران بارداری که در تقویم رسمی از ۱۴ بهمن ماه آغاز می‌شود، با اشاره به دگرگونی‌های بدن در دوران بارداری اظهارداشت: در این دوران، همه اندام‌ها تحت تاثیر هورمون‌هایی که از جفت آزاد می‌شود، قرار می‌گیرند در نتیجه تغییراتی در آنها برای همراهی با هورمون‌های آزاد شده ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: بارداری دوره‌ای است که پوست مستعد لک‌پذیری، آکنه و جوش می‌شود و شرایط جوش‌های پیش از بارداری را بدتر می‌کند ضمن اینکه در این دوران، پوست مستعد قرمز شدن و ایجاد خطوط کششی بر روی شکم و سینه است.

راهکارهای کمکی برای سازگاری پوست با دگرگونی‌های بارداری کدام است؟

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: در این دوران حساسیت پوست افزایش می‌یابد تا آنجا که ممکن است کرم یا محصولات بهداشتی که پیش از این استفاده می‌شد، تحریک کننده شود یا ایجاد خارش کند.

والی درباره راهکارهای کمکی به پوست برای سازگاری با این دگرگونی‌ها و گذراندن دوره بارداری بدون آسیب، توضیح داد: مادر باردار باید بداند، فراورده‌هایی که برای پوست به خصوص در ناحیه شکمی استفاده می‌شود، امکان نفوذ به داخل خون دارد و بر جنین اثر منفی می‌گذارد بنابراین محصولات بهداشتی باید با دقت و تحت نظر پزشک انتخاب شوند.

عضو انجمن پوست و موی ایران خاطرنشان کرد: استفاده از ضدآفتاب در دوران بارداری باید دقیق و مرتب باشد و اگر مادر باردار یک روز را بیرون از منزل بود، هر ۲ ساعت ضد آفتاب را تکرار کند ضمن اینکه از کلاه‌های لبه‌دار یا هر نوع وسیله‌ای که صورت را می‌پوشاند و مانع برخورد نور خورشید می‌شود، استفاده کند.

استفاده از ضدآفتاب در دوران بارداری باید دقیق و مرتب باشد و اگر مادر باردار یک روز را بیرون از منزل بود، هر ۲ ساعت ضد آفتاب را تکرار کند

وی در مورد نوع کرم‌های ضدآفتاب مصرفی در دوران بارداری گفت: در دوران بارداری، ضدآفتاب‌های فیزیکی که دارای دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند استفاده و از ضد آفتاب‌های شیمیایی که شامل اکسی بنزن، اکتینوکسات، اکتیسالات و آووبنزون هستند، پرهیز شود. در حقیقت ضد آفتاب‌های فیزیکال یا مینرال همان‌هایی است که رنگ پوست را تغییر می‌دهند اما بر جنین اثر منفی نخواهند گذاشت.

چگونه می‌توان از ایجاد خطوط کششی پوست شکم در دوران بارداری پیشگیری کرد

عضو انجمن پوست و موی ایران خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از خطوط کشش پوست که نگرانی بسیاری از مادران باردار است، نخست باید توصیه کرد که مادران باردار مراقب افزایش یا کاهش وزن خود باشند و بسیار ملایم این تغییرات رخ دهد.

والی تصریح کرد: پوست‌هایی که به طور ژنتیکی دارای جنس خوب هستند، می‌توانند تا دو کیلو اضافه وزن در ماه را تحمل کنند اما بیش از آن ممکن است خطوط کشش ایجاد شود و  برای درمان این خطوط، فراورده های گوناگونی با این ادعا که می‌توانند جلوی کشش پوست را بگیرند عرضه می‌شود اما تا کنون هیچکدام به طور جدی ثابت نشده‌اند.

این متخصص پوست و مو به مادران باردار توصیه کرد: اشکالی ندارد که روغن یا لوسیون به ناحیه شکمی استعمال شود اما به طور مشخص، اثری ثبت نشده است؛ هرچند پس از زایمان می‌توان این خطوط را با لیزر یا میکروندلینگ و سایر موارد تا حدی کاهش داد.

عضو انجمن پوست و موی ایران، تیره شدن خال‌ها در دوران بارداری را یکی دیگر از نگرانی‌های مادران باردار عنوان کرد و افزود: بزرگتر و تیره‌تر شدن خال‌ها واکنش طبیعی به تغییرات هورمونی است و نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما در صورتی که خال بزرگتر از ۶ میلی متر و چند رنگی شود یا زیر آن سفت و خارش و خون مردگی ایجاد شود باید به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

بزرگتر و تیره‌تر شدن خال‌ها در دوران بارداری واکنش طبیعی به تغییرات هورمونی است اما در صورتی که خال بزرگتر از ۶ میلی متر و چند رنگی شد یا زیر آن سفت و خارش و خون مردگی ایجاد شد باید به سرعت به پزشک مراجعه شود

والی با تاکید بر اینکه افزایش حساسیت و آلرژی پوست از دیگر مشخصه‌های شایع در دوران بارداری است، گفت: به مادران باردار توصیه می‌شود در این دوران ضمن پرهیز از فراورده‌های معطر و دارای مواد خوشبوکننده، از مواد ملایم استفاده کنند. اگر آکنه دارند از شوینده دارای سالیسیلیک اسید با غلظت ملایم استفاده کنند و حتما به بروشورهای مواد دقت کنند که مبادا از شوینده‌های قوی استفاده شود.

این متخصص پوست و مو اظهارداشت: مادران باردار در این دوران از بوتاکس، فیلر و انواع لیزر استفاده نکنند و زیر نظر متخصص پوست و مو راهکارهای مناسب را جویا شوند.

وی به مادران باردار توصیه کرد: هر روز صبح و شب قبل از خواب، صورت را با شوینده ملایم بشویند و در صورت آکنه‌پذیر شدن پوست، استفاده از سالیسیلیک اسید ۲ درصد موردی ندارد. ظهرها هم می‌توانند با فراورده غیرصابونی صورت را پاک کنند و برای پیشگیری از لک، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب فیزیکی و فراورده‌هایی که حامل ویتامین سی هستند، استفاده کنند.

والی تاکید کرد: مادران باردار از موزدایی مانند بند انداختن، کندن با شمع یا لیزرهایی که در مراکز غیر بهداشتی انجام می‌شود، پرهیز و سعی کنند با مراقبت بهینه زیر نظر پزشک از این دوران منحصر به فرد و فوق العاده لذت ببرند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا