یوسف نوری: آموزش کارآفرینی باید از دوره ابتدایی برای کودکان آغاز شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروری است تا شناسایی و کشف استعدادها و «آموزش کارآفرینی» را از اوان کودکی و دوره آموزش ابتدایی آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت کشور برای کودکان و پرورش آنها زحمات زیادی کشیده شده است اما با وجود همه اینها به نتیجه مطلوب نرسیده ایم، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین در تعلیم و تربیت کودکان، لازم است «کارآفرینی» را از دوره ابتدایی در مدارس شروع کنیم.

وی تاکید کرد: در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان تلاش می شود تا بچه ها را از کودکی به عنوان «کارآفرین»، تربیت کنند در صورتی که در کشور ما آموزش کارآفرینی را در سال های آخر متوسطه یا حتی در دانشگاه ها می بینیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اساسنامه سازمان تعلیم و تربیت کودک با همت جوانان و تاکید رهبر معظم انقلاب، تدوین و سازمان تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت، افزود: با شکل گیری این سازمان، دوره پیش از دبستان متولی پیدا کرد و در تعلیم و تربیت دوره پیش دبستانی، یکپارچگی صورت گرفت .

نوری ادامه داد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، برای «سیاست گذاری»، «تنظیم گیری» و «نظارت» بر آموزش کودکان پیش از دبستان شکل گرفته است و امیدوارم با برنامه ریزی های خوبی که از سوی هیأت امنا صورت می گیرد، بتوانیم برای این سازمان به خوبی سیاستگذاری کرده و به نتایج مطلوب در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم برسیم.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، وی همچنین گفت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که در دوران ابتدایی بتوانیم استعدادهای کودکان را کشف کرده و پرورش دهیم. تنها در دوره ابتدایی است که می توانیم در پایه ریزی برای اجرای ساحت های شش گانه در فرزندانمان، اقدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شکوفایی استعداد کودک با تمام تجهیزات، یک موضوع فراسازمانی است، به شرط این که سیاست ها به خوبی اعمال شود، می توان گفت که در همه حوزه های فرهنگی، مذهبی، امنیتی و بهداشتی ارزش افزوده در دوران ابتدایی، معادل دو برابر ارزش افزوده در دانشگاه است.

نوری تصریح کرد: به کودکان به عنوان معادل طلا و نقره نگاه کنیم و این معدن را به گونه ای فرآوری کنیم که ارزش افزوده فرهنگی و اقتصادی مطلوب را از آن دریافت کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا