راه‌اندازی قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای توسعه و تقویت حکمرانی این نهاد در فضای مجازی (تربیت فناورانه)، «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» در حوزه ستادی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، یوسف نوری روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، افزود: در راستای توسعه و تقویت حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی (تربیت فناورانه)، «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» در حوزه ستادی ایجاد شده است و «طراحی الگوی آموزش های ترکیبی» و «چگونگی استمرار آموزش های مجازی در دوران پساکرونا» از جمله اهداف قرارگاه فضای مجازی است.

وی با گرامیداشت پنجم اسفند، «روز مهندس» و یاد و خاطر خواجه نصیرالدین طوسی، اظهار داشت: مهندسان کشور، خدمات بسیاری را در زمان جنگ و پس از آن و همچنین در حوزه هسته ای ارایه کردند. بنابراین، بخشی از پیشرفت های امروز در حوزه های مختلف مدیون تلاش جامعه مهندسان به ویژه شهدایی است که خود را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نثار کردند.

نوری با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش آموزش و پرورش، قابل توجه و جامعه تحت تاثیر این نهاد، بیش از ۵۵ میلیون نفر است، تصریح کرد: ضروری است «کار آفرینی» در دوره پیش از دبستان اتفاق بیفتد؛ زیرا اگر امروز کار آفرینی در این دوره نهادینه شود، در آینده مشکلات رفع می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت آموزش های مجازی، گفت: در سال ۱۳۹۲ طرح «تبلت»، به صورت پایلوت انجام شد، اما ادامه پیدا نکرد. پس از شیوع کرونا، شبکه شاد، راه اندازی شد و اکنون به حدی از بلوغ رسیده است که توانسته جای خود را تثبیت کند؛ البته هنوز هم نیازمند تجهیزات بیشتر و توسعه و تقویت ظرفیت آن است.

وی ادامه داد: در اسناد فرادستی تکالیفی در حوزه فناوری ارتباطات داریم؛ چنان که در برنامه ششم توسعه آمده و در برنامه هفتم توسعه نیز بر آموزش های ترکیبی و فناورانه تأکید شده است.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه دولت مردمی، همکاری دو وزارتخانه را منشاء تحول دانست و خاطرنشان کرد: امید است در یک همکاری مجدانه و با توجه به تفاهم نامه ها و در راستای  دغدغه های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که در شورای عالی مجازی، مطرح فرمودند، قدم های خوبی در قالب جهادتبیین و با همکاری دو وزارتخانه برداریم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا