فعالیت‌ های داوطلبانه در کشور سازمان یافته و سیستماتیک نیست

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، مدیر صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه فعالیت‌های داوطلبانه در کشور سازمان یافته و سیستماتیک نیست، گفت: باید دبیرخانه ای برای ثبت و مستندسازی تجارب شکست و موفقیت مشارکت های مردمی، در جهت سیستماتیک شدن کار داوطلبانه، برنامه ریزی، جذب، سازماندهی و هدایت اصولی آن داشته باشیم.

 دکتر داوود پیرانی در نشست آنلاین نقش گروه‌های داوطلب در کنترل بیماری کرونا که با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت و همزمان با روزجهانی داوطلب برگزار شد، با انتقاد از سیستماتیک نبودن فعالیت‌های داوطلبانه در کشور، گفت: فعالیت‌های داوطلبانه فعلی، تجارب جمع آوری شده از گذشته بوده و به هیچ عنوان سازمان یافته و سیستماتیک نیست.

وی فرایند از بالا به پایین در حوزه فعالیت‌های داوطلبانه را از خلاء های موجود در این عرصه عنوان کرد و گفت: گروه‌های داوطلبی عمدتا در حوزه‌ها و بخش‌هایی موفق بوده‌اند که از پایین به بالا رشد کرده‌اند.

پیرانی در این رابطه پیشنهاد کرد که با هدف تقویت فعالیت‌های داوطلبانه و انتقال تجربیات سمن‌ها و سایر گروه‌های داوطلبین، یک کرسی و اتاق فکر در کنار فرماندهی ستاد کرونا در استان تهران تشکیل شود.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جانفشانی‌های گروه‌های داوطلب در بحران کرونا، خاطر نشان کرد: با این حال متاسفانه هیچ قانونی برای  کار داوطلبی در کشور وجود ندارد و اگر خدای نکرده اتفاقی برای یکی از اعضای این گروه‌های داوطلبی رخ دهد، هیچ کجا دیده نشده و قانونی برای رسیدگی به آن وجود ندارد.

پیرانی با تاکید بر اینکه برای آموزش و ارتقای نیروهای داوطلب در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف نیازمند یک برنامه‌ریزی سیستماتیک و مستمر و همچنین راه‌اندازی دوره‌های ویژه هستیم، گفت: تمامی  گروه‌های داوطلبی دارای ظرفیت‌های متنوع و مختلفی هستند، ولی متاسفانه به دلیل پراکندگی، هر داوطلب با سیر متفاوتی از آموزش‌ها روبرو می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی داوطلب اظهار کرد: زمانی می‌توانیم کار مشترک موفق انجام دهیم که یک زبان مشترک داشته باشیم، در این راستا از همه انسان‌ها و هموطنانم دعوت میکنم به ویژه در این روزها که کمک‌های همه مؤثر است پا به عرصه نهاده و در طرح محله محور مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) شرکت کنند.

دکتر پیرانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی گروه‌های داوطلبی، خطاب به فعالین این عرصه مطرح کرد: باید دبیرخانه ای برای ثبت و مستندسازی تجارب شکست و موفقیت مشارکت های مردمی، در جهت سیستماتیک شدن کار داوطلبانه، برنامه ریزی، جذب، سازماندهی و هدایت اصولی آن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

کتاب پرونده اجتماعی شهروندان راه حلی برای توسعه عدالت اجتماعی

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا