چگونگی بهره‌مندی دانشگاهیان از اعتبارات ویژه شبکه آزمایشگاهی اعلام شد

 معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست ‌جمهوری از تعیین میزان و نحوه بهره‌مندی اعضای هیات علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه اختصاصی این معاونت به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در فصل زمستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رضا اسدی فرد با بیان اینکه تسهیلات ویژه این معاونت برای شبکه آزمایشگاهی تصویب شد، اظهار داشت: اعتبار زمستان به میزان ۳۰ میلیون ریال با پوشش ۵۰ درصد برای چهار هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و ۶ هزار نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصویب شد.

وی افزود: برای دریافت اعتبارات زمستان ۱۴۰۲، کسانی در اولویت هستند که در سال جاری نتوانسته‌اند از اعتبارات باشگاه مشتریان استفاده کنند.

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست ‌جمهوری یادآور شد: از بودجه مصوب سال جاری شبکه آزمایشگاهی، تاکنون قریب به ۱۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات در فصول تابستان و پاییز توسط دانشجویان و اساتید استفاده شده و پیش بینی می‌شود حداقل ۳۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات فعال شده، استفاده شود.

اسدی فرد ادامه داد: ارایه اعتبارات فصل زمستان در دو مرحله انجام می شود؛ در مرحله اول، ظرفیت اصلی طرح های اعتباری برای آن دسته از اعضای هیات علمی و دانشجویانی فعال می شود که در سال جاری، هیچ اعتبار و طرح اعتباری را انتخاب نکرده اند. در مرحله دوم، سایر پژوهشگران می‌توانند به صورت عام و با ظرفیتی محدود از اعتبارات فصل زمستان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شبکه آزمایشگاهی با ارائه این اعتبارات در دو مرحله سعی می کند، زمینه را برای استفاده بهینه از اعتبارات فراهم کند تا پژوهشگران بیشتری بتوانند از اعتبارات باشگاه مشتریان برای دستیابی به اهداف پژوهشی خود بهره‌مند شوند.

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی افزود: اعتبارات شبکه آزمایشگاهی در سرفصل‌های مختلفی از جمله پژوهش‌های دانشگاهی، طرح‌های تحقیق و توسعه، محصولات دانش‌بنیان و طرح‌های اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخش اصلی بودجه اعتبارات شبکه در برنامه مصوب سال جاری به طرح‌های ویژه ستادهای فناوری و سایر طرح‌های موضوعی معاونت اختصاص یافته بود.

اسدی فرد همچنین گفت: اعتبار حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به تازگی به میزان ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال مصوب شد که از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی با وضعیت عضویت فعال به بالا، قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: پژوهشگران و دانشگاهیان می‌توانند برای ثبت نام و فعال سازی اعتبارات فصل زمستان با توجه به شرایط ذکر شده از ابتدای دی ماه جاری به پایگاه اینترنتی باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به نشانی My.LabsNet.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا