نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با حضور ایران افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط پس از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، بیست‌ و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط شب گذشته (پنجم اسفند) با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد و تا چهاردهم اسفند میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

آیین افتتاحیه این رویداد به دلیل لزوم پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور «ذی یزن بن هیثم آل سعید» ولیعهد سلطنت عمان، جمعی از سفرا و میهمانان داخلی و خارجی به صورت کوتاه و مختصر برگزار شد.

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در سال ۱۹۹۲ برگزار شد و تا به امروز که شاهد افتتاح بیست‌ و ششمین دوره آن هستیم، از نظر تعداد کشورها، تعداد ناشران شرکت کننده، فضای نمایشگاهی، برنامه‌های فرهنگی و میزان استقبال مخاطبان، روندی صعودی داشته است. در بیست‌وششمین دوره این نمایشگاه ۷۱۵ شرکت کننده از کشورهای مختلف از جمله ایران، مصر، سوریه، لبنان، عراق، عربستان، امارات و اردن حضور دارند.

خانه کتاب و ادبیات ایران که در دوره های گذشته این رویداد حضور مستمر و فعال داشته است در این دوره نیز در غرفه‌ای به مساحت ۲۷ مترمربع و در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت و حضور مستقیم ناشرانی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، انتشارات بین‌المللی الهدی، انتشارات جمال، بوستان کتاب و آژانس ادبی دایره مینا حضور داشته و به معرفی و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی و هنر می‌پردازد. 

همچنین در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی به زبان عربی با موضوعات مختلف و برگرفته از آثار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران معرفی و عرضه می‌شود.

معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طرح «گرنت» (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایران در بازار های جهانی) و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور محمد سوری نویسنده و پژوهشگر کشورمان، از فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست‌ و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا