مرکز بازارپردازی لباس اقوام و میراث فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مرکز بازارپردازی لباس اقوام و میراث فرهنگی با هدف بازآوری و بازتولید زیبایی ها و کیفیت های لباس اقوام ایرانی راه‌اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر؛ نخستین رویداد تخصصی پوشاک سلامت محور پیش از ظهر امروز یازدهم اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، با اشاره به مصوبه ایجاد این کارگروه اظهار داشت: کارگروه ساماندهی مد و لباس و کشور براساس مصوبه سال ۱۳۸۵ مجلس و خصوصاً با جدیت و ممارستی که از دولت سیزدهم از شخص رئیس جمهور و وزرای عضو کارگروه داشتیم، در صدد است جایگاه هدایتی، حمایتی و نظارتی خود را در یکی از عرصه‌های بزرگ فرهنگی و اقتصادی کشور که لباس است، بازیابی کند.

توجه ملی به لباس تهدیدگرا نیست

وی افزود: توجه ملی به لباس تهدیدگرا نیست، بلکه فرصت گراست. امروز مردم ۱۰۰ درصد درگیر مد، کیفیت، قیمت، سلامت، زیبایی و از همه مهم‌تر عفاف گرا بودن لباس و تن پوش خود هستند؛ اگر آراستگی را در دو ساحت پوشش و آرایش می‌بینیم، جامعه طبعاً باید شأن هدایتی نخبگان، دولت و مخصوصاً اصحاب فرهنگ در عرصه مد و لباس را بازسازی و بازتولید کند. سیاست اجرایی دوره جدید کارگروه ساماندهی مد و لباس چهار بعد دسترس پذیر بودن لباس سالم، عفیفانه و زیبا و ارزان برای عموم جامعه بوده که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است و ما تلاش می‌کنیم تا به همه چهاربعد با رویکرد علمی و عالمانه بپردازیم.

اتصال ایده‌ها به تولید با همکاری وزارت صمت محقق می‌شود

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه سخنانش گفت: در نخستین رویداد تخصصی پوشاک سلامت محور شاهد برگزاری چندین کارگاه، رویداد ایده پردازی و اتصال به تولید و سیاست گذاری لباس خواهیم بود و شعارمان لباس ارزان است که برای تحقق این امر با وزارت صمت همکاری‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: باعث افتخار ما است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌ای همچون لباس کار می‌کنیم که به عنوان کالای استراتژیک فرهنگی درنظر گرفته می‌شود و این حوزه مایه اقتدار فرهنگی ماست؛ بیش از ۳۰۰ گونه لباس که با لباس شهری رایج امروز تفاوت دارد، در اقصی نقاط ایران و در موزه‌های سراسر کشور به صورت پراکنده قابل مشاهده است. بزودی بنا داریم تا مرکز بازارپردازی لباس مشتمل بر اقوام و میراث فرهنگ ایران را راه اندازه کنیم که اخبار آن در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد. هدف ما از این اقدام بازآوری و بازتولید زیبایی‌ها و کیفیت‌های لباس اقوام ایرانی برای ایران و جهان آینده است.

امامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در قالب پژوهش‌ها به موضوع سلامت لباس بپردازد؛ دختر دانش آموز ایرانی باید لباس فرمی بپوشد که بر سلامت روح و جسمش تأثیر منفی نگذارد، یعنی لباسی باشد که به نوع پارچه توجه شود. معتقدم اگر تعامل صنعت و تولیدکننده صنف اتفاق نیفتد، به اهداف مان نخواهیم رسید. کارگروه ساماندهی مد و لباس ماهانه یک رویداد رایگان را در برج میلاد برگزار خواهد کرد. همچنین درصدد هستیم تا نگارخانه‌های دائمی مد و لباس را در سراسر کشور ایجاد کنیم که این اقدام همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در مشخص مقدس محقق شده است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان گفت: در شش ماه اول سال آینده حداقل ۱۵ نگارخانه دائمی و رایگان به غیر از برج میلاد در تهران دایر خواهد شد.

راه‌اندازی دبیرخانه کمیسیون پوشاک سلامت محور در محوطه عینعلی و زینعلی

در ادامه طیبه عزت اللهی نژاد دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به فعالیت‌های کارگروه گفت: کارگروه فعالیت بخش پوشاک سلامت محور را را با هدف تأمین سلامت جامعه برگزار کرده ایم. همچنین طی این دو روز برگزاری هشت کارگاه تخصصی و عمومی و رویداد شتاب را در برنامه‌های مان خواهیم داشت.

پایان مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی پوشاک سلامت، سه حکم به طیبه عزت اللهی نژاد به عنوان دبیر بخش پوشاک سلامت محور و حسین خیراندیش به همراه مهدی مزینانی به عنوان اعضای بخش تخصصی پوشاک سلامت محور کارگروه ساماندهی مد و لباس اهدا شد.

همچنین دبیرخانه کمیسیون پوشاک سلامت محور در محوطه امامزاده عینعلی و زینعلی راه اندازی شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا