اعلام زمان برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس کارگروه سامانه مد و لباس گفت: یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر؛ ۲۸ تیرماه همزمان با روز حجاب و عید غدیر به عنوان جامع ترین خط کش در وضعیت آینده مد و لباس ایران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، سیدمجید امامی رئیس کارگروه سامانه مد و لباس، با اشاره به زمان برگزاری دقیق یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، اظهار داشت: جشنواره یازدهم فجر، به عنوان جامع‌ترین خطکش در وضعیت شناسی و آینده سازی مد و لباس کشور، ۲۸ تیرماه همزمان با روز حجاب و عید غدیر در برج میلاد برگزار می‌شود.

وی افزود: در دوره یازدهم جشنواره مد و لباس فجر، بخش همایش علمی تخصصی سبک پوشش اسلامی اضافه شده است؛ همچنین رویکرد بخش رقابتی جشنواره در حوزه طرح و دوخت است؛ به عبارت دقیق‌تر، همه عرصه‌های پوشاک و ملزومات را در بر می‌گیرد و آثار برگزیده با نگاه ارتباط با صنعت و تلفیق شاخص‌های عفیفانه، سالم، مقرون به صرفه و دسترس پذیر بودن انتخاب می‌شود.

رئیس کارگروه سامانه مد و لباس در ادامه گفت: دبیر همایش برعهده خانم یاقوتی است که او از اساتید برتر حوزه طراحی پارچه و دوخت در دانشگاه کشور به ویژه دانشگاه الزهرا به شمار می‌رود. در بخش غیررقابتی جشنواره، به حوزه اقوام، توجه کاربردی خواهد شد و ما نگاه مان این است که لباس اقوام باید در لباس اجتماعی بانوان که معروف ترین آن چادر و مانتو است، اثر دیروزین بر محصول امروزین دیده شود.

امامی گفت: در بخش بین المللی جشنواره که از مهمترین بخش‌های آن به شمار می‌رود، سعی داریم لباس جهان اسلام و لباس زنان در جهان اسلام، تنها به نمایش درنیاید بلکه تعاملی در این میان صورت بگیرد؛ لذا شعار جشنواره امسال «ایران؛ سرزمین تعامل» با تأکید جدی بر وجوه نمادین لباس انتخاب شده است. اگر از عفاف آمیز و حیای لباس صحبت می‌کنیم، باید این دو موضوع در نظام نمادین لباس خود را نشان دهد؛ به همین دلیل کارگاه‌ها و رویدادهای حاشیه‌ای، رویدادهای ایده پردازی در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در برج میلاد برگزار خواهد شد.

هفته آینده طاووس زرین یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر رونمایی می‌شود

رئیس کارگروه سامانه مد و لباس همچنین گفت: جشنواره مد و لباس فجر شخصیت مستقلی دارد و ما هر سال تندیس طاوس زرین را به بهترین طراحان، دوزندگان، صنعتگران و پژوهشگران حوزه لباس اهدا می‌کنیم؛ معتقدیم ما باید تندیس طاووس زرین جشنواره مد و لباس فجر را به لحاظ رسانه‌ای شخصیت سازی کنیم تا این تندیس بتواند به یکی از جایزه‌های مطلوب لباس در منطقه و جهان تبدیل شود و طراحان هرسال انگیزه مضاعفی را برای دریافت این تندیس را داشته باشند. همچنین تندیس طاووس زرین هفته آینده در نشست خبری که با پیرامون یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا